loading...
مرکز مشاوره ایران تحصیل
جواد قانع بازدید : 31 دوشنبه 29 شهریور 1400 نظرات (0)

بهترین رشته های ارشد وزارت علوم + لیست کامل

    بهترین رشته های ارشد وزارت علوم، آزمون کارشناسی ارشد آزمونی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که همه ساله در شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به طور هماهنگ در سراسر کشور برگزار می گردد. علاقمندان به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می بایست در زمان ثبت نام، رشته مورد نظر خود را از میان رشته های ارائه شده انتخاب نمایند.
    هر داوطلب با توجه به علاقه مندی های خود می تواند حداکثر در دو رشته امتحانی “اصلی و شناور” نسبت به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری اقدام نماید. لیست رشته های مورد پذیرش در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه شده است که ما در این مقاله به معرفی آن ها پرداخته ایم. با ایران تحصیل همراه باشید.

    داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب رشته امتحانی دوم (شناور) هستند برای ثبت نام اینترنتی باید کارت اعتباری جداگانه تهیه کنند.

    در آزمون کارشناسی ارشد، گروه علوم انسانی یکی از پرطرفدار ترین گروه های آزمایشی در بین داوطلبان می باشد که دارای ۵۴ مجموعه امتحانی است. داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام ثبت نام صرفا اعلام علاقمندی به مجموعه امتحانی امکان پذیر است نه گرایش و رشته.
    به عنوان مثال داوطلبی که قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی را در مقطع کارشناسی ارشد دارد می بایست در هنگام ثبت نام، مجموعه علوم تربیتی با کد رشته ۱۱۱۷ را انتخاب نماید و در زمان انتشار کارنامه اولیه چنانچه حدنصاب علمی لازم را کسب نموده باشد، نسبت به انتخاب رشته و گرایش مورد نظر در دانشگاه های پذیرنده اقدام نماید.

     

    برای اطلاع از بهترین رشته های ارشد وزارت علوم + لیست کامل و همچنین دریافت راهنمای کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

    9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

    تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

     

    سازمان سنجش به منظور اطلاع داوطلبان از رشته های کنکور کارشناسی ارشد دفترچه ثبت نام این آزمون را منتشر کرده و بر روی سایت خود قرار می دهد. لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد به دو دسته اصلی و شناور تقسیم شده و در قالب شش گروه آزمایشی:

    ● علوم انسانی
    ● علوم پایه
    ● فنی و مهندسی
    ● کشاورزی
    ● هنر
    ● دامپزشکی
    ارائه می شود.

    فهرست محتوا [نمایش]

    بهترین رشته های ارشد وزارت علوم

    در سال های اخیر شاهد افزایش علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشیم. سازمان سنجش به منظور فراهم آوردن رقابتی سالم و راهیابی افراد شایسته به مراکز آموزشی تحصیلات تکمیلی، آزمون کارشناسی ارشد را برگزار کرده و شرایط و ضوابط ثبت نام را در دفترچه این آزمون منتشر می کند.
    کلیه فارغ التحصیلان دوره کارشناسی (بدون توجه به عنوان مدرک تحصیلی) می توانند در کنکور کارشناسی ارشد رشته امتحانی مورد علاقه خود شرکت نموده و با سایر داوطلبان به رقابت بپردازند. لیست رشته های کارشناسی ارشد به دو دسته اصلی و شناور تقسیم شده و در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد منتشر می شود.

     

    رشته های اصلی وزارت علوم به عنوان رشته امتحانی اول و رشته های شناور به عنوان رشته امتحانی دوم در نظر گرفته می شوند. از این رو داوطلبان در صورت تمایل می توانند در آزمون دو رشته امتحانی شرکت نموده و شانس خود را بیازمایند. همان گونه که پیش تر اشاره شد، لیست رشته های کارشناسی ارشد در شش گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی قرار گرفته و به همراه گرایش ها و ضرایب دروس امتحانی به اطلاع داوطلبان می رسد.

    سازمان سنجش به منظور برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد اطلاعیه ای در سایت خود منتشر کرده و لیست رشته های کارشناسی ارشد را در اختیار داوطلبان قرار داده است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

    دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

    دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد قبل از شروع فرآیند انتخاب رشته منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد پس از مراجعه به سایت مذکور می توانند بخش های مختلف این دفترچه را که شامل: کلیات، جداول کد رشته محل ها و پیوست ها می باشد دانلود نمایند. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف این دفترچه پرداخته و لینک دانلود آن را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .

     

    ارسال نظر برای این مطلب

    کد امنیتی رفرش
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 178
  • بازدید کلی : 3,647