loading...
مرکز مشاوره ایران تحصیل
جواد قانع بازدید : 28 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

معافیت پزشکی برداشتن طحال 1401 + شرایط و مدارک | ایران تحصیل

معافیت پزشکی برداشتن طحال

معافیت پزشکی برداشتن طحال موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. از آنجایی که بسیاری ممکن است شرایط دریافت معافیت پزشکی برداشتن طحال را داشته باشند، ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی جزییات معافیت عمل جراحی طحال بپردازیم.

معافیت پزشکی برداشتن طحال، یعنی همان نداشتن طحال که ممکن است به دلایل مختلف در افراد دیده شود. برخی افراد به دلیل جراحی و برخی دیگر نیز به دلایل دیگر طحال خود را از دست می دهند. اگر فکر می کنید واجد شرایط دریافت معافیت پزشکی برداشتن طحال هستید، نیاز است از جزییات مربوط به این مشکل اطلاعات کافی را بدست آورید.

 

معافیت پزشکی برداشتن طحال چیست؟

معافیت پزشکی برداشتن طحال مربوط به بیماری های گوارشی و جراحی عمومی می شود. در این مشکل فرد می تواند معافیت دائم، موقت یا معافیت از رزم دریافت نماید.

افرادی که معافیت پزشکی برداشتن طحال را دریافت می کنند یا به صورت مادرزادی بدون طحال به دنیا آمده اند و یا با توجه به بند ۱۸ بخش نهم آیین نامه معافیت پزشکی، که مرتبط با بیماری‌ های شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی است، معافیت دائم دریافت خواهند کرد.

این بیماری برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر باعث معافیت از رزم خواهد شد.

اینکه چه نوع معافیتی را دریافت کنید، بستگی به میزان تحصیلات شما نیز خواهد داشت.

افرادی که به تازگی عمل طحال را انجام داده اند و در حال سپری کردن دوران نقاهت هستند، 6 ماه معافیت موقت دریافت خواهند کرد.

اگر عمل به دلیل وجود تومور بدخیم انجام شده باشد، به فرد معافیت دائم داده خواهد شد. به علاوه بر تومورهای خوش خیم نیز این موضوع صادق است.

تومورهای خوش خیمی که اختلالی در عملکرد افراد ایجاد نکند، به معافیت از رزم منجر خواهد شد.

در بند 36 مربوط به بیماری های دستگاه گوارش آمده است که هرگونه عمل جراحی روی دستگاه گوارش، می تواند منجر به معافیت دائم شود.

 

 

مراحل اخذ معافیت پزشکی برداشتن طحال

به صورت کلی مشمولین برای اخذ معافیت پزشکی برداشتن طحال باید مراحل زیر را طی کنند:

در ابتدا مراجعه به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی ضروری است. سپس باید برای دریافت و تکمیل فرم های مربوطه و همچنین، تهیه مدارک و سوابق پزشکی اقدام کنید. در مرحله بعدی، ارائه فرم ها و مدارک تکمیل شده به پلیس +10 و انجام معاینات آزمایشات در مراکز مورد تایید سازمان نظام وظیفه اجرا می شود. در نهایت مدارک توسط شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه بررسی شده وتشکیل جلسه کمیسیون پزشکی و حضور مشمول به منظور پاسخگویی به سوالات مربوطه انجام خواهد شد. تایید و یا عدم معافیت توسط کمیسیون پزشکی نظام وظیفه نیز در مرحله آخر انجام خواهد شد.

 

 

شرایط دریافت معافیت عمل جراحی طحال چیست؟

به صورت کلی افرادی که شرایط دریافت معافیت عمل جراحی طحال را دارند به موارد زیر دسته بندی خواهند شد:

افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم و قادر به انجام خدمت می باشند.

افرادی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قادر به انجام خدمت در امور غیر رزمی خواهند بودو

کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقتاً قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود.

مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود.

به صورت کلی در بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی در صورتی که عمل جراحی طحال همراه با عارضه مزمن غیر قابل علاج و ناتوان کننده باشد، فرد معاف دائم نخواهد شد.

در بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی عمل جراحی طحال در صورتی که بدون عارضه بوده باشند، فرد معاف از خدمات رزمی نخواهد شد.

 

 

معافیت سربازی جراحی طحال

 

 

 آیا بیماری های دستگاه گوارشی دارای معافیت هستند؟

به صورت کلی هر مشکل و بیماری که فرد را از زندگی عادی و فعالیت های مرسوم در دوره خدمت محروم نماید، شامل دریافت معافیت خواهد شد.

گاهی این بیماری ها مادرزادی هستند و گاهی نیز براثر عوامل محیطی بیرونی به وجود می آیند که شامل، تغذیه ناسالم، رفتارهای ناهنجار، زخم، عفونت و … می شود.

از جمله این موارد می توان به بیماری هایی مثل زخم معده، کبد چرب، سنگ کیسه صفرا، نداشتن طحال، فتق اینگونال و … اشاره کرد. این موارد براثر تغذیه نامناسب، استرس، تصادف و سایر شرایط محیطی به وجود می آیند.

برای درمان نیز گاهی فرد تحت عمل جراحی قرار گرفته و گاهی نیز مجبور به برداشتن قسمت یا کل آن عضو خواهد شد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 177
  • بازدید کلی : 3,646