loading...
مرکز مشاوره ایران تحصیل
جواد قانع بازدید : 29 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

معافیت پزشکی برداشتن طحال 1401 + شرایط و مدارک | ایران تحصیل

معافیت پزشکی برداشتن طحال

معافیت پزشکی برداشتن طحال موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. از آنجایی که بسیاری ممکن است شرایط دریافت معافیت پزشکی برداشتن طحال را داشته باشند، ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی جزییات معافیت عمل جراحی طحال بپردازیم.

معافیت پزشکی برداشتن طحال، یعنی همان نداشتن طحال که ممکن است به دلایل مختلف در افراد دیده شود. برخی افراد به دلیل جراحی و برخی دیگر نیز به دلایل دیگر طحال خود را از دست می دهند. اگر فکر می کنید واجد شرایط دریافت معافیت پزشکی برداشتن طحال هستید، نیاز است از جزییات مربوط به این مشکل اطلاعات کافی را بدست آورید.

 

معافیت پزشکی برداشتن طحال چیست؟

معافیت پزشکی برداشتن طحال مربوط به بیماری های گوارشی و جراحی عمومی می شود. در این مشکل فرد می تواند معافیت دائم، موقت یا معافیت از رزم دریافت نماید.

افرادی که معافیت پزشکی برداشتن طحال را دریافت می کنند یا به صورت مادرزادی بدون طحال به دنیا آمده اند و یا با توجه به بند ۱۸ بخش نهم آیین نامه معافیت پزشکی، که مرتبط با بیماری‌ های شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی است، معافیت دائم دریافت خواهند کرد.

این بیماری برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر باعث معافیت از رزم خواهد شد.

اینکه چه نوع معافیتی را دریافت کنید، بستگی به میزان تحصیلات شما نیز خواهد داشت.

افرادی که به تازگی عمل طحال را انجام داده اند و در حال سپری کردن دوران نقاهت هستند، 6 ماه معافیت موقت دریافت خواهند کرد.

اگر عمل به دلیل وجود تومور بدخیم انجام شده باشد، به فرد معافیت دائم داده خواهد شد. به علاوه بر تومورهای خوش خیم نیز این موضوع صادق است.

تومورهای خوش خیمی که اختلالی در عملکرد افراد ایجاد نکند، به معافیت از رزم منجر خواهد شد.

در بند 36 مربوط به بیماری های دستگاه گوارش آمده است که هرگونه عمل جراحی روی دستگاه گوارش، می تواند منجر به معافیت دائم شود.

 

 

مراحل اخذ معافیت پزشکی برداشتن طحال

به صورت کلی مشمولین برای اخذ معافیت پزشکی برداشتن طحال باید مراحل زیر را طی کنند:

در ابتدا مراجعه به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی ضروری است. سپس باید برای دریافت و تکمیل فرم های مربوطه و همچنین، تهیه مدارک و سوابق پزشکی اقدام کنید. در مرحله بعدی، ارائه فرم ها و مدارک تکمیل شده به پلیس +10 و انجام معاینات آزمایشات در مراکز مورد تایید سازمان نظام وظیفه اجرا می شود. در نهایت مدارک توسط شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه بررسی شده وتشکیل جلسه کمیسیون پزشکی و حضور مشمول به منظور پاسخگویی به سوالات مربوطه انجام خواهد شد. تایید و یا عدم معافیت توسط کمیسیون پزشکی نظام وظیفه نیز در مرحله آخر انجام خواهد شد.

 

 

شرایط دریافت معافیت عمل جراحی طحال چیست؟

به صورت کلی افرادی که شرایط دریافت معافیت عمل جراحی طحال را دارند به موارد زیر دسته بندی خواهند شد:

افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم و قادر به انجام خدمت می باشند.

افرادی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قادر به انجام خدمت در امور غیر رزمی خواهند بودو

کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقتاً قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود.

مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود.

به صورت کلی در بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی در صورتی که عمل جراحی طحال همراه با عارضه مزمن غیر قابل علاج و ناتوان کننده باشد، فرد معاف دائم نخواهد شد.

در بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی عمل جراحی طحال در صورتی که بدون عارضه بوده باشند، فرد معاف از خدمات رزمی نخواهد شد.

 

 

معافیت سربازی جراحی طحال

 

 

 آیا بیماری های دستگاه گوارشی دارای معافیت هستند؟

به صورت کلی هر مشکل و بیماری که فرد را از زندگی عادی و فعالیت های مرسوم در دوره خدمت محروم نماید، شامل دریافت معافیت خواهد شد.

گاهی این بیماری ها مادرزادی هستند و گاهی نیز براثر عوامل محیطی بیرونی به وجود می آیند که شامل، تغذیه ناسالم، رفتارهای ناهنجار، زخم، عفونت و … می شود.

از جمله این موارد می توان به بیماری هایی مثل زخم معده، کبد چرب، سنگ کیسه صفرا، نداشتن طحال، فتق اینگونال و … اشاره کرد. این موارد براثر تغذیه نامناسب، استرس، تصادف و سایر شرایط محیطی به وجود می آیند.

برای درمان نیز گاهی فرد تحت عمل جراحی قرار گرفته و گاهی نیز مجبور به برداشتن قسمت یا کل آن عضو خواهد شد.

 

جواد قانع بازدید : 30 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

معافیت پزشکی کم شنوایی گوش 1401 + شرایط گوش | ایران تحصیل

معافیت پزشکی کم شنوایی گوش

معافیت پزشکی کم شنوایی گوش از جمله موارد معافیتی است که در آیین نامه سازمان نظام وظیفه ذکر شده است و افراد به کمک آن می توانند اقدام به دریافت معافیت نمایند، معافیت سربازی گوش در سطوح مختلفی بسته به فرد مبتلا به این بیماری به او تعلق خواهد گرفت.

اصلی ترین موردی که سازمان نظام وظیفه در زمان بررسی درخواست معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی برای افراد مورد بررسی قرار می دهد میزان شدت بیماری است، البته لازم به ذکر است که این اصل در تمامی بیماری هایی که به آن ها معافیت تعلق می گیرد وجود دارد و اینکه فرد تا چه میزان از معافیت بهره مند خواهد شد به طور مستقیم به نوع و میزان حاد بودن بیماری او بستگی دارد.

 

شرایط معافیت کم شنوایی گوش

عملکرد نامناسب گوش های می تواند مراتب مختلف و متفاوتی باشد که سازمان نظام وظیفه برای هر کدام از این مراتب معافیت های به خصوصی را در نظر گرفته است، طبق قانون معافیت آیین نامه نظام وظیفه عمومی مشمولی بر اساس معافیت های پزشکی به 4 دسته زیر تقسیم می شوند:

  • دسته اول: افرادی که به طور کامل آمادگی شرکت در خدمت مقدس سربازی را دارند.
  • دسته دوم: افرادی که به علت بیماری توانایی خدمت سربازی را به کل ندارند و به طور دائم از معافیت بهره مند می شوند.
  • دسته سوم: افرادی که به علت بیماری های موقتی توانایی اعزام به خدمت سربازی را در حال حاضر ندارند و مشمول معافیت موقت از خدمت سربازی می شوند.
  • دسته چهارم: افرادی که به دلیل نقص عضو و یا بیماری از معافیت خدمات رزمی و سنگین بهره مند می شوند.

 

معافیت سربازی کم شنوایی گوش

 

انواع مختلف معافیت سربازی گوش

همانطور که تا به این جای مقاله ذکر شد میزان معافیت پزشکی کم شنوایی گوش بستگی به نوع و شدت بیماری دارد، در ادامه به بررسی میزان معافیت سربازی بر اساس انواع مختلف کم شنوایی گوش خواهیم پرداخت:

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان دریافت در زمان تحصیل
گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی یک طرفه تا میزانی که معدل شنوایی اصوات چهار طرفه بیش از 80 دسی بل باشد. معافیت دائمی خیر
گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی یک طرفه تا میزانی که معدل شنوایی اصوات چهار طرفه بین 50 الی 80 دسی بل باشد (برای کسانی که تحصیلات عالیه دارند) معافیت از خدمات رزمی خیر
گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی هر دو گوش با معدل افت شنوایی 50 دسی بل معافیت از خدمات رزمی خیر
گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی یک طرفه برای افرادی که در یک گوش خود با افت شنوایی حداقل 80 دسی بل و در گوش دیگر خود 50 دسی بل مواجه هستند. معافیت دائم خیر
گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی دو طرفه در زمانی که معدل افت شنوایی فرکانس های چهارگانه بیش 50 دسی بل در هر گوش باشد. معاف از خدمات رزمی خیر

 

معافیت پزشکی دائم کم شنوایی گوش

همانطور که در جدول بخش قبل مشاهده کردید برخی در برخی از مواقع برای مشکل کم شنوایی گوش معافیت دائمی سربازی به فرد تعلق می گیرد، اما اینکه علت این نوع از معافیت چیست موضوعیست که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

بعد از دریافت معافیت دائمی شخص بدون هیچگونه خدمت اعم از رزمی و غیر رزمی می تواند کارت معافیت سربازی خود را دریافت نماید، در صورتی که مشکل کم شنوایی گوش فرد به حدی باشد که برای شنیدن اصوات روزمره با مشکل مواجه باشد فرد از معافیت دائم بهره مند خواهد شد، اما در صورتی که میزان کم شنوایی تا حدی باشد که فرد صرفا اصوات آرام را به درستی نشنود تنها معافیتی که ممکن است به او اعطا شود معافیت از خدمات رزمی و سنگین می باشد.

البته توجه داشته باشید که مدت دقیق معافیت پزشکی کم شنوایی گوش بستگی به نظر پزشک معاین معتمد سازمان نظام وظیفه دارد.

 

جواد قانع بازدید : 34 دوشنبه 16 اسفند 1400 نظرات (0)

چارت انتخاب واحد رشته معماری 1401 + آخرین بروزرسانی | ایران تحصیل

    یکی از رشته های پرطرفدار در بین فارغ التحصیلان رشته ی ریاضی، مهندسی معماری است. مباحث درسی این رشته ترکیبی از فن و هنر است. در این مقاله به بررسی چارت انتخاب واحد رشته معماری می پردازیم. مهندس در لغت به معنای هندسه دان می باشد و به فردی گفته می شود که با مباحث هندسی سرو کار دارد و معمار هنرمندی است که به کمک مباحث هندسی بنایی می سازد که هویت یک جامعه را شکل می دهد و تا سالیان سال باقی می ماند.

    در ساخت هر سازه ابتدا باید نقشه های مربوطه تهیه شود. که این نقشه ها به دو دسته نقشه های معماری و سازه تقسیم می شوند. نقشه های معماری باید پیش از همه طراحی شوند. بنابراین چنین مواردی اهمیت این رشته را در جامعه و ساختمان سازی نشان می دهد. در ادامه به بررسی ویژگی های یک معمار موفق، شرایط تحصیل در این رشته، چارت انتخاب واحد رشته معماری و غیره می پردازیم.

     

     

    رشته معماری چیست؟

    این رشته دارای دو جنبه ی هنری و فنی است که طراحی، زیباشناسی و زیباکردن حجم ها نما ها و پلان ها به قسمت هنر و دروسی مثل سازه های بتنی و فلزی، ایستایی، مقاومت مصالح، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی قسمت های فنی این رشته را تشکیل می دهند. در این رشته آشنایی با اصول زیباشناسی اهمیت بیشتری دارد چرا که معمار موظف است فضای خانه را به گونه ای طراحی کند که آرامش بخش باشد وباعث اضطراب نشود.همچنین به نور کافی و عایق صدا بودن پنجره ها باید توجه کند.

    در کشور ما ، معماری با دو نظام آموزشی همراه است یکی نظام آموزشی سنتی و دیگری با پیدایش مدارس معماری در ایران تخت عنوان نظام آموزشی آکادمیک و کلاسیک به وجود آمده است.در فرایند ساختن ساختمان، اسکلت و بنیان ساختمان بر عهده ی مهندس عمران است اما ظاهر ساختمان و دکوراسیون بر عهده ی کسی که با زیباشناسی آشنا باشد یعنی مهندس معماری مسئول آن است. علاوه براین مهندس عمران پروژه های بزرگ را بر عهده می گیرد مانند سدسازی، راه سازی اما یک معمار نهایتا مسئول طراحی یک شهرک توریستی، یک هتل یا فرودگاه خواهد شد.

     

     

    توانایی های لازم یک مهندس معمار

    یک معمار باید ذوق و سلیقه و استعداد طراحی را داشته باشد و در کنار خلق هنر مهارت پیاده سازی آن را هم داشته باشد. دانشجوی این رشته علاوه بر توانمندی در طراحی باید ایده پرداز باشد و قدرت تجسم و خلاقیت بالایی داشته باشد. دانشجویان در این رشته باید در ریاضی مهارت داشته باشد به خصوص روی درس هندسه تسلط کافی داشته باشند.اگر به ریاضی علاقه مند نیستید این رشته مناسب شما نخواهد بود چرا که در طول تحصیل دروسی مانند هندسه کاربردی، هندسه مناظر، ریاضیات و آمار از دروس مهم این رشته به حساب می آیند. در ادامه با چارت انتخاب واحد رشته معماری آشنا خواهید شد.

     

     

    چارت انتخاب واحد رشته معماری

    چارت انتخاب واحد رشته معماری

     

    دروس رشته معماری در مقطع کارشناسی

    این رشته در مقطع کارشناسی 4 سال ارائه می شود و قبل از شروع یک نیم سال به عنوان پیش نیاز که جزوه سنوات تحصیلی شمرده نمی شود ارائه می شود.فارغ التحصیلان دوره کارشناسی می توانند برای دوره ی کارشناسی ارشد ناپیوسته اقدام نمایند. دروس این رشته به سه قسمت کلی دروس پایه، دروس اصلی و دروس تخصصی تقسیم بندی می شوند که در جدول زیر جزئیات آن قابل ملاحظه است.

     

    دروس پایه هندسه کاربردی کارگاه مصالح و ساخت درک و بیان محیط  بیان معماری هندسه مناظر و مرایا ریاضیات و آمار مقدمات طراحی معماری
    دروس اصلی مبانی نظری معماری آشنایی با معماری جهان برداشت از بناهای تاریخی آشنایی با معماری معاصر نقشه برداری تنظیم شرایط محیطی تاسیسات الکتریکی(نورو صدا)
    دروس تخصصی آشنایی با مبانی برنامه ریزی کالبدی تحلیل فضاهای شهری آشنایی با مرمت ابنیه طرح معماری طراحی فنی طرح تهایی

     

    توجه داشته باشید که لیست کامل دروس به صورت چارت بندی شده و فایل قابل دانلود در ادامه ی مطلب قرار داده شده است و جدول فوق شامل کلیاتی از درس ها می باشد.

     

     

    تعداد واحد های رشته معماری

    تعداد کل واحد های درسی رشته معماری در مقطع کارشناسی 140 واحد است که به تفکیک در جدول زیر قابل مشاهده است برای اطلاعات بیشتر از جزئیات دروس و واحد های ارائه شده در هر ترم به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.

     

    دروس عمومی دروس پایه دروس اصلی دروس تخصصی دروس اختیاری مجموع واحد ها
    20 واحد 29 واحد 60 واحد 27 واحد 4 واحد 140 واحد

     

     

    برای مطالعه مقاله ی همه چیز درباره ی دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

     

     

    چارت انتخاب واحد رشته معماری

    چارت انتخاب واحد رشته معماری

    چارت انتخاب واحد رشته معماری دانشگاه آزاد

    در فایل زیر چارت انتخاب واحد رشته معماری در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد قرار داده شده است. طبق این جدول دانشگاه آزاد برای ترم اول مقطع کارشناسی پیوسته معماری 18 واحد، برای ترم دو و سه17 واحد، برای ترم چهار و پنج 18 واحد، ترم شش و هفت به ترتیب 18 و 16 واحد وبرای ترم هشت 16 واحد در نظر گرفته است. همانطور که گفته شد نیم سالی به عنوان آمادگی و پیش نیاز برای این رشته در نظر گرفته شده است که جزو سنوات تحصیلی نمی باشد بنابراین ترم نه برای ارائه طرح نهایی، کارآموزی، مبانی معماری مناظر و دانش خانواده با مجموع 12 واحددر نظر گرفته شده است.مجموع واحد های ارائه شده در مقطع کارشناسی معماری دانشگاه آزاد 148 واحد است.

     

    جواد قانع بازدید : 33 دوشنبه 16 اسفند 1400 نظرات (0)

    معافیت پزشکی چاقی و لاغری + بخشنامه جدید BMI 1401 | ایران تحصیل

      معافیت پزشکی جاقی و لاغری
      سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیریدتماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
      تماس از سراسر کشور : 909 9072952

      چاقی و لاغری مشمولین خدمت سربازی در برخی از مواقع با توجه به شرایط و ضوابط به خصوص خود می تواند منجر به معافیت از خدمت فرد شود، سازمان نظام وظیفه در آیین نامه خود برای افرادی که از چاقی و یا لاغری بیش از حد رنج می برند معافیت پزشکی چاقی و لاغری در نظر گرفته است.

      برای سنجش میزان لاغری و یا چاقی فرد یک شاخص تحت عنوان BMI و یا شاخص توده بدنی وجود دارد، در صورتی که شاخص توده بدنی برای چاقی و لاغری در مرتبه ای قرار بگیرد که فرد دچار عوارض بدنی متعدد شود معافیت سربازی چاقی و لاغری به او تعلق خواهد گرفت.

      لازم به ذکر است که نوع و میزان معافیت پزشکی چاقی و لاغری برای افراد مبتلا به این مشکل بستگی به نظر کمیسیون پزشکی و تصمیم پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه دارد.

       

      شرایط معافیت پزشکی چاقی و لاغری

      همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم معیار سنجش میزان چاقی و لاغری برای دریافت معافیت سربازی بر حسب شاخص توده بدنی و یا bmi اندازه گیری می شود، برای چاقی و لاغری فرد به صورت جداگانه ای حد مشخصی در نظر گرفته می شود که اگر فرد مبتلا به چاقی و یا لاغری مفرط حد مشخص را رد کند مشمول به دریافت معافیت می شود.

      افراد در صورتی که شاخص توده بدنی پایین تر از ۱۷ داشته باشند لاغر محسوب می شوند و افرادی که شاخص توده بدنی و یا bmi آن ها کمتر از ۱۵ باشد مستقیما با عوارض لاغری مفرط مواجه خواهند بود.

      علاوه بر این معیار و حدی که در bmi برای افراد دارای اضافه وزن در نظر گرفته شده است ۳۵ است، در صورتی که فرد تا این حد از چاقی رنج ببرد می تواند از معافیت چاقی نظام وظیفه بهره مند گردد.

       

      شرایط معافیت پزشکی لاغری

       

      برای کسب اطلاع از نحوه خرید خدمت سربازی 1401 با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

       

      انواع معافیت های چاقی و لاغری

      همانطور که می دانید معافیت های پزشکی بسته به نوع و میزان حاد بودن بیماری فرد اعطا می شود و به هر میزانی که شخص از بیماری رنج ببرد معافیت از خدمت سربازی بعد از تایید پزشکان مورد تایید سازمان نظام وظیفه به او تعلق می گیرد. 

      پزشکان نسبت به حد بیماری مشمول به اندازه آن معافیت ثبت می کند. به عنوان مثال کسانی هستند که با دارا بودن این بیماری فقط معاف از رزم شده اند و یا کسانی هستند که با توجه به نسبت بیماری خود معاف کامل شده اند.

       

      دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان دریافت معافیت در زمان تحصیل
      عمومی لاغری مفرط لاغری مفرط با bmi کمتر از ۱۷ معافیت از خدمات رزمی و سنگین وجود ندارد
      عمومی چاقی مفرط چاقی مفرط با bmi بالاتر از ۳۵ معافیت از خدمات رزمی و سنگین وجود ندارد

       

      جدول راهنمای شاخص توده

      جدول راهنمای شاخص توده

       

       

      شاخص توده بدنی زیر ۱۸= کمبود وزن

      شاخص توده بدنی بین ۱۸ تا ۱۸.۵ = کسری وزن نسبت به قد

      شاخص توده بدنی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ = تناسب قد و وزن

      شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ = اضافه وزن

      شاخص توده بدنی ۳۰ و بالاتر= چاقی

       

      منظور از معافیت از رزم چاقی و لاغری چیست؟

      تنها نوع معافیتی که برای چاقی و لاغری به مبتلایان و واجدین شرایط اعطا می شود معافیت از رزم و خدمات سنگین است، چرا که فردی که دچار این نوع از مشکل و بیماری باشید توانایی انجام خدماتی که نیاز به آمادگی جسمانی دارد را ندارند، و نمی توانند بهره وری جسمی ای به اندازه باقی افراد داشته باشند.

      توجه داشته باشید معافیت سربازی چاقی و لاغری در صورتی منجر به معافیت از خدمات رزمی و سنگین فرد می شود که فرد از عارضه های آن رنج نبرد، در صورتی که فرد بخاطر چاقی و یا لاغری دچار عارضه های دیگری باشد می تواند برای دریافت معافیت دائمی بسته به نوع عارضه خود اقدام نمایند.

       

      آیا معافیت پزشکی دائمی چاقی و لاغری وجود دارد؟

      زمانی که صحبت از معافیت پزشکی چاقی و لاغری می شود صرفا تنها معافیت سربازی موجود معافیت از خدمات رزمی و خدمات سنگین می باشد و بنا بر چاقی و لاغری معافیت سربازی دائمی به کسی ارائه نمی شود.

      تنها در مواقعی که فرد به سبب چاقی و یا لاغری دچار بیماری و عارضه های به خصوصی باشد می تواند اقدام به دریافت معافیت دائمی پزشکی بر اساس عارضه خود نماید، برای مثال افرادی که به دلیلی چاقی بیش از حد از چربی خون رنج می برند می توانند برای دریافت معافیت سربازی دائمی اقدام به اخذ معافیت سربازی چربی خون نمایند، یا افرادی که به دلیل لاغری زیاد از مشکلات تیروئید رنج می برند می توانند اقدام به دریافت معافیت پزشکی تیروئید یا گواتر نمایند.

       

      مراحل دریافت معافیت پزشکی چاقی و لاغری

      مشمولانی که دارای بیماری لاغری می باشند و برای دریافت معافیت پزشکی آن اقدام می کنند باید طبق مراحل گفته شده عمل کنند:

      • کسانی که برای معافیت اقدام کنند در مرحله ی اول باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفتر های پلیس +۱۰ دریافت کنند.
      • قبل از مراجعه به پزشک مربوط به منظور معاینه تمام اسنادی که ثابت می کند شما دارای این بیماری می باشید را به همراه داشته باشید.
      • مشمولان با مراجعه به یکی از پزشکان اقدام به معاینه ی اولیه کنید و برگه ی معاینه ی اولیه را توسط پزشک تکمیل کنید. شما می توانید آدرس پزشکان را از دفاتر پلیس +۱۰ دریافت کنید.
      • در این مرحله درخواست شما توسط پلیس +۱۰ ثبت شد. توجه داشته باشید که تمامی مدارکتان را دریافت کنید و آن هارا به شورای پزشکی ارائه دهید.
      • مدارک لازم برای معرفی بیمارستان از طریق پست به آدرس ثبت شده شما ارسال می شود توجه کنید مشمولانی که دارای نقص عضو و یا بیماری هایی که کاملا قابل مشاهده می باشد نیازی نیست که در بیمارستان جهت معاینه حضور پیدا کنند.
      • جهت انجام معاینه تخصصی به بیمارستان مراجعه نمایید.
      • جواب بیمارستان را به حوزه رسیدگی کننده ارسال می کنند.
      • دعوت نامه به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال می شود.
      • جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

       

      جواد قانع بازدید : 36 دوشنبه 16 اسفند 1400 نظرات (0)

      مشکلات برنامه شاد + راهنما رفع مشکل اینترنت + سوالات متداول | ایران تحصیل

      مشکلات برنامه شاد

      معمولا مشکلات برنامه شاد را با بروزرسانی‌های جدید برطرف می‌کنند. اما با این حال همواره دانش‌آموزان به هنگام کار با این نرم‌افزار دچار مشکلاتی می‌شوند که آن را طی گزارش مشکلات برنامه شاد اعلام می‌کنند تا مسئولین محترم بتوانند هر گونه اختلال در برنامه شاد را برطرف کنند. خوب است بدانید که علاوه بر دانش‌آموزان معلمان نیز به هنگام کار با این نرم‌افزار به مشکلات متعددی برخورد می‌کنند. زیرا این نرم‌افزار کاربران زیادی دارد و هر گونه ترافیک یا کندی اینترنت در آن موجب اختلال در برنامه شاد می‌شود.

      مشکلات برنامه شاد موجب ناراحتی و تاخیر در کلاس‌های آنلاین دانش‌آموزان و معلمان می‌شود. بنابراین آن‌ها باید در چه سریع‌تر این مشکلات برنامه شاد در آیفون و اندروید را حل کنند. از آنجا که داشتن مرجع مطمئن برای حل مشکلات برنامه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان بسیار مهم است.

      به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد حل مشکلات برنامه شاد صحبت کنیم. بر همین اساس در ابتدا در مورد این برنامه صحبت خواهیم کرد و سپس به راه‌حل برخی مشکلات رایج آن می‌پردازیم.

      مشکلات برنامه شاد

      برنامه شاد یکی از نرم‌افزارهای جدید وزارت آموزش و پرورش کشور است که از طریق آن آموزش آنلاین و مجازی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. زیرا با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، وزارت آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف آموزشی خود نرم‌افزار شاد را ایجاد کرده است. به همین دلیل دانش‌آموزان باید از این نرم‌افزار آنلاین برای ادامه تحصیل خود استفاده کنند. در واقع برنامه شاد اولین تجربه آموزش مجازی کشور است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این نرم‌افزار مانند نرم‌افزارهای دیگر مشکلاتی داشته باشد.

       

      رفع مشکل اینترنت شاد

      رفع مشکل اینترنت شاد

       

      بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که مشکلات برنامه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان سال تحصیلی 1400-1401 هر چه سریعتر برطرف شده است. زیرا اگر در اسرع وقت به حل مشکلات این نرم‌افزار آموزشی توجه نکنیم. ممکن است دانش‌آموزان و معلمان از درس و مدرسه خود عقب بیافتند.

      هر چند که آموزش و پرورش سعی کرده است تمام مشکلات برنامه شاد را در اسرع وقت برطرف کند. اما هم چنان گزارش مشکلات برنامه شاد از جانب معلمان، دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها اعلام می‌شود. حال در زیر قصد داریم به مهم‌ترین اختلالات برنامه شاد اشاره کنیم.

       

       

      رفع مشکل «این برنامه فقط روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی قابل نصب است.» در برنامه شاد

      در برخی مواقع اعلام شده است که معلمان و دانش‌آموزان به هنگام نصب برنامه شاد با پیام «این برنامه فقط روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی قابل نصب است.» مواجه می‌شوند. آن‌ها برای این مشکل و مشکلات برنامه شاد در آیفون می‌توانند نسخه تحت وب آن را دریافت و استفاده کنند. این نسخه به دانش‌آموزان و معلمان اجازه می‌دهد تا برنامه شاد را در گوشی‌های آیفون یا کامپیوترهای شخصی نصب کنند. البته دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند با نصب نرم‌افزار شبیه‌ساز اندروید در کامپیوتر شخصی خود نیز نسخه اندروید نرم‌افزار شاد را به راحتی نصب کنند. حالا اگر شما قصد داشته باشد اطلاعات جامعی را در مورد مشکلات برنامه شاد در آیفون به دست بیاورید یا نسخه تحت وب نرم‌افزار شاد را بگیرید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

       

      راه‌حل مشکلات فنی نرم‌افزار شاد

      مشکلات فنی نرم‌افزار شاد می‌تواند راه‌حل‌های مختلفی داشته باشد که راهنمای زیر می‌تواند در این مورد شما را بیشتر یاری کند:

      نرم‌افزار شاد برای گوشی‌های اندروید ساخته شده است و قابل استفاده بر روی گوشی‌های آیفون نمی‌باشد. بنابراین دانش‌آموزان و معلمانی که گوشی آیفون دارند باید منتظر بمانند تا نسخه آیفون آن منتشر شود. البته آن‌ها می‌توانند در حال حاضر از نسخه تحت وب آن استفاده کنند.

      برای نصب نرم‌افزار شاد به گوشی هوشمند با نسخه اندروید 4.4 به بالا نیاز دارید. بنابراین در گوشی‌هایی که سیستم‌عامل آن‌ها کمتر از 4.4 باشد نمی‌توانید نرم‌افزار شاد را نصب کنید.

       

       

      جهت اطلاع از دانلود اپلیکیشن شاد آخرین نسخه کلیک کنید.

       

       

      اختلال در برنامه شاد

      اختلال در برنامه شاد

       

      شما برای نصب شاد نیاز به فضای خالی دارید که این فضا باید شامل حجم نرم‌افزار (حدود 20 مگابایت) و اجرای آن باشد. هم‌چنین بعد از نصب و اجرای نرم‌افزار، دانش‌آموزان باید بتوانند تمام اطلاعات لازم را در این نرم‌افزار ذخیره کنند. معمولا دانش‌آموزان و معلمان اطلاعات زیادی را در کانال آموزشی قرار می‌دهند که باید مابقی افراد آن را دانلود و ذخیره کنند. بنابراین گوشی هوشمند شما فضای خالی برای این موارد را داشته باشد. البته یکی از اختلال در برنامه شاد عدم اجازه تلفن همراه برای نصب برنامه می‌باشد که برای حل این مشکل فنی باید به بخش تنظیمات آن در گوشی مراجعه کنید و از قسمت تنظیمات گوشی ( settings )  اجازه نصب نرم‌افزار را بدهید.

       

      رفع خطاهای 401، 403 و غیره در برنامه شاد

      هر کدام از خطاهای 401، 403 و غیره معنای خودشان را دارند که شما برای برطرف کردن آن‌ها بهتر است با کارشناسان با تجربه در این زمینه صحبت کنید. که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

      خوب است بدانید که این خطاها اکثرا از جانب اطلاعات نادرستی است که دانش‌آموز یا معلمان وارد می‌کنند. زیرا قبل از آن که دانش‌آموزان یا معلمان وارد شاد شوند اطلاعات آن‌ها توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد ذخیره می‌شود. بنابراین دانش‌آموزان باید از اساس اطلاعات مندرج در سامانه سناد وارد برنامه شاد شوند که این خطاها اکثر به دلیل عدم تطابق اطلاعات مندرج دانش‌آموزان و معلمان با سامانه سناد می‌باشد که در زیر به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم:

       

      خطای 401 و 402 برنامه شاد

      در اکثر مواقع شما با بازگشت به مرحله قبل و دوباره انجام دادن مراحل بعدی ثبت‌نام می‌توانید این خطاها را برطرف کنید. در غیر این صورت با مدیر مدرسه خود تماس گرفته و بعد از اصلاح اطلاعات آن توسط مدیر مدرسه ظرف 24 ساعت آینده وارد برنامه شاد شوید.

       

       

      جواد قانع بازدید : 72 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

      معافیت پزشکی گیلن باره 1401 + شرایط و مدارک | ایران تحصیل

      معافیت پزشکی گیلن باره

      معافیت پزشکی گیلن باره، مشمولان خدمت نظام وظیفه در برخی از شرایط جسمی یا روانی توانایی گذراندن دوره خدمت را ندارند، به همین خاطر سازمان نظام وظیفه برای این دسته از افراد استثنا قائل شده و آن ها را از خدمت مستثنی کرده است.

      معافیت پزشکی گیلن باره از جمله این بیماری ها می باشد و مشمولان مبتلا می توانند جهت دریافت معافیت پزشکی گیلن باره اقدام نمایند.

      شرایط معافیت پزشکی سربازی و معافیت پزشکی گیلن باره از پیچیدگی هایی برخوردار است و این راه سختی های خودش را دارد به همین خاطر برای آشنایی و آگاهی از این موارد تا انتهای این مقاله با ایران تحصیل همراه باشید و از مشاوره معافیت سربازی و مشاوره نظام وظیفه این مجموعه استفاده نمایید.

      معافیت پزشکی گیلن باره

      سندرم گیلن باره موردی تقریبا ناشناخته اما درمان پذیر می باشد. بنابر گفته های متخصصان بیماری های مغز و اعصاب، این بیماری در دسته بیماری های اختلال در عملکرد سیستم ایمنی جای دارد و به واسطه سیستم ایمنی و یا به نوعی خود ایمنی که دقیقا دلیل آن مشخص نیست ایجاد می شود.

      مشاهدات نشان داده که دو سوم بیماران حدود یک تا چهار هفته قبل از شروع بیماری دچار عفونت های تنفسی و یا گوارشی شده اند.
       
      درمبتلایان به سندرم گیلن باره، یک فرضیه این است که یک ویروس یا باکتری وارد بدن می شود و بدن برای نابودی این میکروب اشتباها به عصب های محیطی  حمله می کند.

      بیماری های داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی)، این بیماری ها دسته ای هستند که بر مغز و توانایی کنترل آن تاثیر می گذارند. عده ای از این بیماری ها در روال طبیعی زندگی اثرات مختل کننده ای ایجاد نمی نماید اما برخی دیگر درد و ریسک مرگ را با خود به همراه دارند. مشمولان خدمت سربازی می توانند در صورت قرار گیری در این دسته از انواع معافیت خدمتی برخوردار گردند.

       

       

      گیلن باره به انگلیسی: Guillain-Barré syndrome و تلفظ صحیح: «گی-ین باره»، نوعی نوروپاتی محیطی است که باعث نارسایی عصبی ـ عضلانی حاد می‌شود.

      گیلن باره عبارت است از یک بیماری التهابی نادر که دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و به سرعت موجب ضعف عضلات و بی‌حسی می‌شود. این نشانگان می‌تواند در تمام سنین رخ دهد اما بین ۵۰–۳۰ سالگی شایع‌تر است.

      علایم شایع آن در مراحل اولیه، ضعف عضلات دست و پا، ساعد، بازو، ساق و ران‌ها، شکم و قفسه سینه. ضعف عضلات در عرض ۷۲ ساعت پیشرفت می‌کند و ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی تهدیدکننده حال بیمار شود.

      شوک ( ضعف، غش، سرد شدن دست‌ها و پاها، تند شدن ضربان قلب، تعریق ) در مراحل بعدی گاهی فلج کامل برای هفته‌ها یا ماه‌ها روی می‌دهد و علت نشانگان گیلن-باره ناشناخته است، اما امکان دارد یک اختلال خودایمنی باشد. این نشانگان گاهی به دنبال واکسیناسیون یا جراحی‌های کوچک ایجاد می‌شود.

       

       

       

       

      معافیت از خدمت سربازی گیلن باره

      الف) حاد: شش ماه تا یکسال معاف موقت
      ب) بهبود یافته: معاف از خدمات رزمی
      ج )مشمولین پزشک که از سلامتی کامل در خصوص هر یک از بیماری های فوق برخوردار نباشند (بیماری آن ها در حد معافیت دائم باشد) لیکن قادر به طبابت در نیروهای مسلح باشند: معاف از خدمات سنگین

       

       
      روش های تشخیص و درمان گیلن باره
       

      پایه های تشخیص شرح حال، معاینه دقیق، آنالیز مایع مغزی نخاعی و نوار عصب عضله است. به محض اینکه مشکوک به ابتلای بیمار به گیلن باره شدید، باید سریعا ارزیابی و درمان آغاز شود.
       
      درمان با  IVIG و یا تعویض پلاسما از جمله درمان های موثر در مبتلایان به گیلن باره است و چنانچه تشخیص و درمان به درستی و در سریع ترین زمان ممکن انجام شود در بیشتر موارد مبتلایان درمان می شوند.
       
      این افراد با علائمی همچون ضعف قرینه در عضلات دست و پا و یا احتباس ادرار باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنند و تشخیص سریع و درمان موثر در مبتلایان به سندرم گیلن باره ضروت دارد چرا که در صورت عدم مراجعه به موقع و یا درمان موثر مرگ و میر این بیماری به ازای هر ۳ نفر یک نفر است و این درحالی است که با مراجعه به موقع می توان در بسیاری از مواقع از بروز این فاجعه پیشگیری کرد.
       

      جواد قانع بازدید : 34 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

      معافیت پزشکی کم شنوایی گوش 1401 + شرایط گوش | ایران تحصیل

        معافیت پزشکی کم شنوایی گوش

        معافیت پزشکی کم شنوایی گوش از جمله موارد معافیتی است که در آیین نامه سازمان نظام وظیفه ذکر شده است و افراد به کمک آن می توانند اقدام به دریافت معافیت نمایند، معافیت سربازی گوش در سطوح مختلفی بسته به فرد مبتلا به این بیماری به او تعلق خواهد گرفت.

        اصلی ترین موردی که سازمان نظام وظیفه در زمان بررسی درخواست معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی برای افراد مورد بررسی قرار می دهد میزان شدت بیماری است، البته لازم به ذکر است که این اصل در تمامی بیماری هایی که به آن ها معافیت تعلق می گیرد وجود دارد و اینکه فرد تا چه میزان از معافیت بهره مند خواهد شد به طور مستقیم به نوع و میزان حاد بودن بیماری او بستگی دارد.

         

        شرایط معافیت کم شنوایی گوش

        عملکرد نامناسب گوش های می تواند مراتب مختلف و متفاوتی باشد که سازمان نظام وظیفه برای هر کدام از این مراتب معافیت های به خصوصی را در نظر گرفته است، طبق قانون معافیت آیین نامه نظام وظیفه عمومی مشمولی بر اساس معافیت های پزشکی به 4 دسته زیر تقسیم می شوند:

        • دسته اول: افرادی که به طور کامل آمادگی شرکت در خدمت مقدس سربازی را دارند.
        • دسته دوم: افرادی که به علت بیماری توانایی خدمت سربازی را به کل ندارند و به طور دائم از معافیت بهره مند می شوند.
        • دسته سوم: افرادی که به علت بیماری های موقتی توانایی اعزام به خدمت سربازی را در حال حاضر ندارند و مشمول معافیت موقت از خدمت سربازی می شوند.
        • دسته چهارم: افرادی که به دلیل نقص عضو و یا بیماری از معافیت خدمات رزمی و سنگین بهره مند می شوند.

         

        معافیت سربازی کم شنوایی گوش

         

        انواع مختلف معافیت سربازی گوش

        همانطور که تا به این جای مقاله ذکر شد میزان معافیت پزشکی کم شنوایی گوش بستگی به نوع و شدت بیماری دارد، در ادامه به بررسی میزان معافیت سربازی بر اساس انواع مختلف کم شنوایی گوش خواهیم پرداخت:

        دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان دریافت در زمان تحصیل
        گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی یک طرفه تا میزانی که معدل شنوایی اصوات چهار طرفه بیش از 80 دسی بل باشد. معافیت دائمی خیر
        گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی یک طرفه تا میزانی که معدل شنوایی اصوات چهار طرفه بین 50 الی 80 دسی بل باشد (برای کسانی که تحصیلات عالیه دارند) معافیت از خدمات رزمی خیر
        گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی هر دو گوش با معدل افت شنوایی 50 دسی بل معافیت از خدمات رزمی خیر
        گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی یک طرفه برای افرادی که در یک گوش خود با افت شنوایی حداقل 80 دسی بل و در گوش دیگر خود 50 دسی بل مواجه هستند. معافیت دائم خیر
        گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی دو طرفه در زمانی که معدل افت شنوایی فرکانس های چهارگانه بیش 50 دسی بل در هر گوش باشد. معاف از خدمات رزمی خیر

         

        معافیت پزشکی دائم کم شنوایی گوش

        همانطور که در جدول بخش قبل مشاهده کردید برخی در برخی از مواقع برای مشکل کم شنوایی گوش معافیت دائمی سربازی به فرد تعلق می گیرد، اما اینکه علت این نوع از معافیت چیست موضوعیست که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

        بعد از دریافت معافیت دائمی شخص بدون هیچگونه خدمت اعم از رزمی و غیر رزمی می تواند کارت معافیت سربازی خود را دریافت نماید، در صورتی که مشکل کم شنوایی گوش فرد به حدی باشد که برای شنیدن اصوات روزمره با مشکل مواجه باشد فرد از معافیت دائم بهره مند خواهد شد، اما در صورتی که میزان کم شنوایی تا حدی باشد که فرد صرفا اصوات آرام را به درستی نشنود تنها معافیتی که ممکن است به او اعطا شود معافیت از خدمات رزمی و سنگین می باشد.

        البته توجه داشته باشید که مدت دقیق معافیت پزشکی کم شنوایی گوش بستگی به نظر پزشک معاین معتمد سازمان نظام وظیفه دارد.

         

        معاف از رزم به دلیل کم شنوایی گوش به چه معناست؟

        مشکل کم شنوایی گوش اگر تا حدی حاد نباشد که فرد را به طور کامل معاف کند می تواند بنا بر شرایط موجب معافیت از رزم فرد گردد، در دوره ۲ ساله سربازی سربازان باید خدماتی اعم از نگهبانی، حمل اسلحه، رژه های گروهی، رانندگی و خدمات سنگینی دیگری را انجام دهند که طبیعتا انجام تمامی آن ها برای فردی که مشکل شنوایی دارد مقدور نمی باشد، از همین رو سازمان نظام وظیفه برای کسانی که با مشکل شنوایی نه چندان حاد (در حد معافیت کامل) مواجه هستند معافیت از خدمات رزمی و سنگین را در نظر گرفته است.

        فرد در صورتی که با مشکل شنوایی کم مواجه باشد اما پزشکان تشخیص دهند که کم شنوایی او در حد معافیت کامل نیست معافیت از خدمات رزمی و سنگین به او تعلق می گیرد.

         

         

        مراحل دریافت معافیت سربازی کم شنوایی گوش

        از جایی که طی کردن 2 سال خدمت سربازی ممکن است برای هر پسر جوانی خیلی خوشایند نباشد خیل زیادی از افراد ممکن است تا به دنبال دریافت معافیت پزشکی به هر طریقی باشند، سازمان نظام وظیفه برای اعطای معافیت سربازی کم شنوایی گوش اقدام به در نظر گرفتن چند مرحله کرده است و بعد از انجام تمامی این مراحل به طور کامل اقدام به ارائه معافیت سربازی برای واجدین شرایط می کند.

        افرادی که قصد دریافت معافیت پزشکی گوش را دارند باید طبق مراحل زیر اقدام نمایند:

        • به نزدیک ترین دفتر پلیس +10 مراجعه نمایید.
        • اقدام به دریافت فرم ها و برگه های درخواست معافیت نمایید.
        • بعد از تکمیل فرم ها و برگه ها باید تمامی مدارک باید به سازمان نظام وظیفه ارسال شوند.
        • بهتر است تا قبل از مراجعه به پلیس +10 اقدام به معاینه نزد یکی از پزشکان معاین اولیه نمایید و تشخیص آن پزشک را هم در کنار دیگر مدارک به پلیس +10 تحویل دهید.
        • نظام وظیفه بعد از گذشت مدتی مشخص اقدام به دعوت و فراخوانی شما به یکی از بیمارستان های زیر نظر خود می کند.
        • در بیمارستان مربوط مقداری آزمایش انجام خواهد شد تا مقدار بیماری فرد مورد بررسی قرار بگیرد.
        • بعد از بررسی آزمایش ها فرد به کمیشیون پزشکی سازمان نظام وظیفه دعوت می شود تا در مورد نوع معافیت او تصمیم گیری شود.

         

         

        جواد قانع بازدید : 37 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

        آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا 1401 + موارد منع | ایران تحصیل

          آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا

          آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا چگونه است؟ در صورت رد شدن در معاینات پزشکی ناجا 1401 چیکار باید کرد؟ موارد منع استخدام پزشکی ناجا چیست؟ آیا مراحل معاینات پزشکی استخدامی ناجا 1401 مشخص شده است؟ آیا موارد منع استخدام نیروی انتظامی بانوان مشخص شده است؟

          این‌ها معمولاً سوالاتی هستند که داوطلبان استخدامی ناجا از خود می‌پرسند تا بتوانند بر اساس آن‌ها آمادگی خود را برای قبولی در آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا انجام دهند. سازمان ناجا مانند سازمان‌های دولتی دیگر برای داوطلبان خود علاوه بر آزمون کتبی، معاینات پزشکی نیز انجام می‌دهد که همه باید در آن قبول شوند. زیرا داوطلبان باید برای حسن انجام وظایف خود حداقل توانایی جسمی و روحی داشته باشند.

          بنابراین کسانی که برای اولین بار قصد دارند در این آیین‌نامه شرکت کنند، در این خصوص اطلاعاتی را کسب کنند تا بر اساس آن‌ها در نیروی انتظامی ناجا قبول شوند. به همین دلیل در زیر قصد داریم در مورد مراحل آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا و موارد منع آن صحبت کنیم.

           

          منظور از معاینات پزشکی استخدامی ناجا چیست؟

          در حال حاضر تمام کسانی که قصد دارند در نیروی انتظامی ناجا استخدام شوند باید علاوه بر آزمون کتبی در معاینات پزشکی و گزینش نیز قبول شوند. به طوری که آن‌ها طی مصاحبات عقیدتی، سیاسی و تحقیقات محلی باید در مرحله پایانی معاینه پزشکی قرار بگیرند تا استخدام رسمی‌شوند. اصول این معاینات پزشکی ممکن است هر سال تغییر کند. این معاینات برای خود حداقل و حداکثرهایی دارد که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها و موارد منع استخدام نیروی انتظامی بانوان و آقایان می‌توانید این مقاله را دنبال کنید.

           

          رد شدن در معاینات ناجا

          رد شدن در معاینات ناجا

           

          در حال حاضر کلیه داوطلبان به دو روش گزینش ناجا و دانشگاه علوم انتظامی می‌توانند وارد ناجا شوند که در آن خانم‌ها برای استخدام در ناجا باید به دانشگاه علوم انتظامی بروند و نمی‌توانند به صورت مستقیم در گزینش ناجا استخدام شوند. البته در شرایط محدودی می‌توانند آن‌ها در گزینش ناجا به صورت مستقیم شرکت کنند که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این خصوص آن‌ها را بیشتر راهنمایی کنند.

           

          شرایط استخدام در نیروی انتظامی چیست؟

          تمام کسانی که قصد دارند در ناجا استخدام شوند باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند و معدل آن‌ها بالای 14 باشد. همچنین سن آن‌ها بین 18 تا 23 باشد تا برای استخدامی در نیروی انتظامی به گزینش ناجا استان محل زندگی خود مراجعه کنند. بعد از مراجعه لازم است مدرک دیپلم و کپی برخی مدارک خود را نیز به آن‌ها ارائه دهند.

          داوطلبانی که مدرک فوق دیپلم و لیسانس دارند باید معدل آن‌ها بالای 13 باشد. حداکثر سن برای داوطلبان فوق دیپلم 25 و برای داوطلبان لیسانس 27 می‌باشد. البته آن‌ها باید در رشته‌های تحصیلی مصوب ناجا تحصیل کرده باشند.

          در صورتی که این داوطلبان مدرک فوق لیسانس، دکترای عمومی یا دکترای تخصصی داشته باشند، آنگاه شرط معدل برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. اما سن دارندگان فوق لیسانس باید حداکثر 28، دکترای عمومی و دکترای تخصصی 33 سال ‌باشد. رشته‌های تحصیلی آن‌ها نیز باید در رشته‌های تحصیلی مصوب ناجا باشد.

           

          خوب است بدانید که هر ساله رشته‌های مورد گزینش ناجا متفاوت است. بنابراین ممکن است رشته شما در سال جاری گزینش نداشته باشد. ولی در سال آینده نیرو بگیرد. به همین دلیل شما برای استخدامی در ناجا باید هر ساله به رشته‌های مورد نیاز آن مراجعه کنید تا بر اساس آن‌ها بتوانید در استخدامی نیروی انتظامی شرکت کنید. کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این مورد شما را بیشتر راهنمایی کنند.

          داوطلبانی که در این مدت به خدمت سربازی رفته‌اند به حداکثر سن آن‌ها 2 سال اضافه می‌شود. هم‌چنین کسانی که جزو بسیج فعال، خانواده شهدا، ایثارگر، حافظ حداقل یک جز قرآن، قهرمان ورزشی استانی یا کشوری یا این که پدر مادر آن‌ها در کادر یا بازنشسته نیروهای مسلح باشند، امتیازهای ویژه‌ای را در نظر گرفته است. آن‌ها در صورت تمایل برای استخدامی در نیروی ناجا باید گواهی معتبر خود را ارائه دهند و حداقل معدل آن‌ها 12 و قد 165 سانتی‌متر داشته باشند.

           

           

          جواد قانع بازدید : 31 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

          معافیت نرمی غضروف و مفاصل 1401 + کندرومالاسی پاتلا | ایران تحصیل

            معافیت نرمی غضروف

            معافیت نرمی غضروف، معافیت سربازی نرمی مفاصل، مشمولان خدمت نظام وظیفه در برخی از شرایط جسمی یا روانی توانایی گذراندن دوره خدمت را ندارند، به همین خاطر سازمان نظام وظیفه برای این دسته از افراد استثنا قائل شده و آن ها را از خدمت مستثنی کرده است.

            معافیت نرمی غضروف، معافیت سربازی نرمی مفاصل و بیماری کندرومالاسی پاتلا از جمله این بیماری ها می باشد و مشمولان مبتلا می توانند جهت دریافت معافیت پزشکی کندرومالاسی پاتلا اقدام نمایند.

            شرایط معافیت پزشکی سربازی و آیین نامه معافیت نرمی غضروف، معافیت سربازی نرمی مفاصل و بیماری کندرومالاسی پاتلا از پیچیدگی هایی برخوردار است و این راه سختی های خودش را دارد به همین خاطر برای آشنایی و آگاهی از این موارد تا انتهای این مقاله با ایران تحصیل همراه باشید و جهت اقدام موثر تر در این زمینه، از مشاوره معافیت سربازی و مشاوره نظام وظیفه این مجموعه استفاده نمایید.

            معافیت نرمی غضروف

            کندرومالاسی کشکک به انگلیسی: Chondromalacia patellae یا سندرم زانوی دونده به انگلیسی: runner’s knee همان نرم شدن غضروف استخوان کشکک است.

            در بسیاری از موارد علت اصلی این بیماری مشخص نیست، ولی ضربه‌های قبلی به مفصل زانو و استخوان کشکک در به وجود آمدن آن اثر بیشتری دارند.

            نرمی غضروف در طول زمان پیشروی کرده و اغلب در مراحل پایانی، آرتروز کشککی-رانی ایجاد می‌کند. از نکات قابل توجه در کندرومالاسی کشکک این است که گاهی بیمار از درد شاکی است در حالی که ممکن است در زمان‌هایی دیگر دردی نداشته باشد.

            نرمی غضروف، نرمی مفاصل و کندرومالاسی پاتلا بیشتر در جوانان به ویژه دختران جوان دیده می‌شود. در اغلب اوقات بیمار یک دختر ۱۵تا ۱۸ ساله است. در این بیماری غضروف کشکک نرم و به مرور تکه تکه می‌شود.

             

             

             

            معافیت سربازی نرمی مفاصل

            نرمی مفاصل، نرمی غضروف و کندرومالاسی پاتلا دارای درجات متفاوتی می باشد و میزان پیشرفت نرمی غضروف بنابر موارد زیر تعیین و درجه‌بندی می شود:

            ▪︎درجه‌ی 1) بیانگر تورم و نرمی غضروف است.

            ▪︎درجه‌ی 2) علاوه بر نرمی، ترک خوردگی را نیز شامل می‌شود.

            ▪︎درجه‌ی 3)‌‌ ترک خوردگی به مقداری کمی تا استخوان ساب‌ کندرال (استخوان زیر غضروف) گسترش می‌یابد.

            ▪︎درجه‌ی ۴) غضروف تا استخوان ساب‌کندرال به طور کلی از بین می‌رود.

             

             

            جواد قانع بازدید : 26 پنجشنبه 05 اسفند 1400 نظرات (0)

            انتخاب رشته دکتری 1400

              انتخاب رشته دکتری 

              زمان انتخاب رشته دکتری مشخص شد. داوطلبانی که در آزمون دکتری حضور داشته و پس از دریافت کارنامه اولیه خود، موفق به کسب رتبه مجاز شده اند می توانند نسبت به انتخاب کد رشته محل های موجود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام و اولویت های خود را در سایت سنجش وارد نمایند. به دلیل حساسیت بالایی که این مرحله دارد، توصیه می شود که حتما قبل از هر گونه اقدامی از مشاوره آزمون و کنکور دکتری استفاده کنید تا احتمال پذیرش خود را بالا ببرید.

              با توجه به حساسیت های انتخاب رشته دوره دکتری و سختی های آن سعی داریم تا در این مطلب، علاوه بر اطلاع رسانی در مورد زمان و نحوه انتخاب رشته، شما داوطلبان گرامی را نکات یک انتخاب رشته خود آشنا کنیم. اما چنانچه می خواهید از یک مشاوره تخصصی متناسب با رتبه، هدف، رشته و دانشگاه خود بهره مند شوید، مشاوران با تجربه ایران تحصیل در کنار شما هستند.

               

              زمان انتخاب رشته دکتری 1400

               

              زمان انتخاب رشته دکتری 1400

               

              نتایج آزمون دکتری سال جاری که چندی پیش برگزار شد، در اواخر فروردین در اختیار داوطلبان قرار گرفت. مانند روال هر ساله بعد از انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری، نوبت به انتخاب رشته می رسد. بر این اساس، داوطلبانی که در آزمون موفق به کسب رتبه مجاز شده اند، ابتدا بایستی ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکتری را دانلود کرده و پس از مطالعه دقیق آن فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

              در آزمون سال جاری مقرر شد تا متقاضیان از تاریخ 30 فروردین لغایت 2 اردیبهشت، فرایند انتخاب رشته را انجام دهند. البته برای رفاه آن دسته از داوطلبانی که در این بازه زمانی انتخاب رشته نکرده بودند، یک مهلت تمدید سه روزه یعنی تا تاریخ 5 اردیبهشت در نظر گرفته شد. همچنین، آن دسته از متقاضیانی که قبلا انتخاب رشته کرده بودند نیز در صورت تمایل به ویرایش یا تغییر انتخاب خود، می توانستند در این مهلت اقدام نمایند.

              با این وجود، توصیه می شود که حتما در تاریخ های تعیین شده، با استفاده از مشاوره آزمون دکتری و با اطمینان کامل از رشته های مورد نظر خود، انتخاب رشته را انجام داده و به روزهای پایانی موکول نکنید. چرا که ممکن است مهلت تمدیدی در نظر گرفته نشود.

               

              جواد قانع بازدید : 69 پنجشنبه 05 اسفند 1400 نظرات (0)

              معافیت پزشکی گیلن باره 1401 + شرایط و مدارک | ایران تحصیل

                معافیت پزشکی گیلن باره

                معافیت پزشکی گیلن باره، مشمولان خدمت نظام وظیفه در برخی از شرایط جسمی یا روانی توانایی گذراندن دوره خدمت را ندارند، به همین خاطر سازمان نظام وظیفه برای این دسته از افراد استثنا قائل شده و آن ها را از خدمت مستثنی کرده است.

                معافیت پزشکی گیلن باره از جمله این بیماری ها می باشد و مشمولان مبتلا می توانند جهت دریافت معافیت پزشکی گیلن باره اقدام نمایند.

                شرایط معافیت پزشکی سربازی و معافیت پزشکی گیلن باره از پیچیدگی هایی برخوردار است و این راه سختی های خودش را دارد به همین خاطر برای آشنایی و آگاهی از این موارد تا انتهای این مقاله با ایران تحصیل همراه باشید و از مشاوره معافیت سربازی و مشاوره نظام وظیفه این مجموعه استفاده نمایید.

                 

                 

                معافیت پزشکی گیلن باره

                سندرم گیلن باره موردی تقریبا ناشناخته اما درمان پذیر می باشد. بنابر گفته های متخصصان بیماری های مغز و اعصاب، این بیماری در دسته بیماری های اختلال در عملکرد سیستم ایمنی جای دارد و به واسطه سیستم ایمنی و یا به نوعی خود ایمنی که دقیقا دلیل آن مشخص نیست ایجاد می شود.

                مشاهدات نشان داده که دو سوم بیماران حدود یک تا چهار هفته قبل از شروع بیماری دچار عفونت های تنفسی و یا گوارشی شده اند.
                 
                درمبتلایان به سندرم گیلن باره، یک فرضیه این است که یک ویروس یا باکتری وارد بدن می شود و بدن برای نابودی این میکروب اشتباها به عصب های محیطی  حمله می کند.

                بیماری های داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی)، این بیماری ها دسته ای هستند که بر مغز و توانایی کنترل آن تاثیر می گذارند. عده ای از این بیماری ها در روال طبیعی زندگی اثرات مختل کننده ای ایجاد نمی نماید اما برخی دیگر درد و ریسک مرگ را با خود به همراه دارند. مشمولان خدمت سربازی می توانند در صورت قرار گیری در این دسته از انواع معافیت خدمتی برخوردار گردند.

                 

                 

                جواد قانع بازدید : 23 پنجشنبه 05 اسفند 1400 نظرات (0)

                معافیت پزشکی کم شنوایی گوش 1401 + شرایط گوش | ایران تحصیل

                  معافیت پزشکی کم شنوایی گوش

                  معافیت پزشکی کم شنوایی گوش از جمله موارد معافیتی است که در آیین نامه سازمان نظام وظیفه ذکر شده است و افراد به کمک آن می توانند اقدام به دریافت معافیت نمایند، معافیت سربازی گوش در سطوح مختلفی بسته به فرد مبتلا به این بیماری به او تعلق خواهد گرفت.

                  اصلی ترین موردی که سازمان نظام وظیفه در زمان بررسی درخواست معافیت پزشکی گوش و حلق و بینی برای افراد مورد بررسی قرار می دهد میزان شدت بیماری است، البته لازم به ذکر است که این اصل در تمامی بیماری هایی که به آن ها معافیت تعلق می گیرد وجود دارد و اینکه فرد تا چه میزان از معافیت بهره مند خواهد شد به طور مستقیم به نوع و میزان حاد بودن بیماری او بستگی دارد.

                   

                   

                  شرایط معافیت کم شنوایی گوش

                  عملکرد نامناسب گوش های می تواند مراتب مختلف و متفاوتی باشد که سازمان نظام وظیفه برای هر کدام از این مراتب معافیت های به خصوصی را در نظر گرفته است، طبق قانون معافیت آیین نامه نظام وظیفه عمومی مشمولی بر اساس معافیت های پزشکی به 4 دسته زیر تقسیم می شوند:

                  • دسته اول: افرادی که به طور کامل آمادگی شرکت در خدمت مقدس سربازی را دارند.
                  • دسته دوم: افرادی که به علت بیماری توانایی خدمت سربازی را به کل ندارند و به طور دائم از معافیت بهره مند می شوند.
                  • دسته سوم: افرادی که به علت بیماری های موقتی توانایی اعزام به خدمت سربازی را در حال حاضر ندارند و مشمول معافیت موقت از خدمت سربازی می شوند.
                  • دسته چهارم: افرادی که به دلیل نقص عضو و یا بیماری از معافیت خدمات رزمی و سنگین بهره مند می شوند.

                   

                  معافیت سربازی کم شنوایی گوش

                   

                  انواع مختلف معافیت سربازی گوش

                  همانطور که تا به این جای مقاله ذکر شد میزان معافیت پزشکی کم شنوایی گوش بستگی به نوع و شدت بیماری دارد، در ادامه به بررسی میزان معافیت سربازی بر اساس انواع مختلف کم شنوایی گوش خواهیم پرداخت:

                  دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان دریافت در زمان تحصیل
                  گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی یک طرفه تا میزانی که معدل شنوایی اصوات چهار طرفه بیش از 80 دسی بل باشد. معافیت دائمی خیر
                  گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی یک طرفه تا میزانی که معدل شنوایی اصوات چهار طرفه بین 50 الی 80 دسی بل باشد (برای کسانی که تحصیلات عالیه دارند) معافیت از خدمات رزمی خیر
                  گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی هر دو گوش با معدل افت شنوایی 50 دسی بل معافیت از خدمات رزمی خیر
                  گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی یک طرفه برای افرادی که در یک گوش خود با افت شنوایی حداقل 80 دسی بل و در گوش دیگر خود 50 دسی بل مواجه هستند. معافیت دائم خیر
                  گوش، حلق و بینی کم شنوایی گوش کم شنوایی دو طرفه در زمانی که معدل افت شنوایی فرکانس های چهارگانه بیش 50 دسی بل در هر گوش باشد. معاف از خدمات رزمی خیر

                   

                  معافیت پزشکی دائم کم شنوایی گوش

                  همانطور که در جدول بخش قبل مشاهده کردید برخی در برخی از مواقع برای مشکل کم شنوایی گوش معافیت دائمی سربازی به فرد تعلق می گیرد، اما اینکه علت این نوع از معافیت چیست موضوعیست که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

                  بعد از دریافت معافیت دائمی شخص بدون هیچگونه خدمت اعم از رزمی و غیر رزمی می تواند کارت معافیت سربازی خود را دریافت نماید، در صورتی که مشکل کم شنوایی گوش فرد به حدی باشد که برای شنیدن اصوات روزمره با مشکل مواجه باشد فرد از معافیت دائم بهره مند خواهد شد، اما در صورتی که میزان کم شنوایی تا حدی باشد که فرد صرفا اصوات آرام را به درستی نشنود تنها معافیتی که ممکن است به او اعطا شود معافیت از خدمات رزمی و سنگین می باشد.

                  البته توجه داشته باشید که مدت دقیق معافیت پزشکی کم شنوایی گوش بستگی به نظر پزشک معاین معتمد سازمان نظام وظیفه دارد.

                   

                  جواد قانع بازدید : 35 پنجشنبه 05 اسفند 1400 نظرات (0)

                  آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا 1401 + موارد منع | ایران تحصیل

                    آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا

                    آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا چگونه است؟ در صورت رد شدن در معاینات پزشکی ناجا 1401 چیکار باید کرد؟ موارد منع استخدام پزشکی ناجا چیست؟ آیا مراحل معاینات پزشکی استخدامی ناجا 1401 مشخص شده است؟ آیا موارد منع استخدام نیروی انتظامی بانوان مشخص شده است؟

                    این‌ها معمولاً سوالاتی هستند که داوطلبان استخدامی ناجا از خود می‌پرسند تا بتوانند بر اساس آن‌ها آمادگی خود را برای قبولی در آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا انجام دهند. سازمان ناجا مانند سازمان‌های دولتی دیگر برای داوطلبان خود علاوه بر آزمون کتبی، معاینات پزشکی نیز انجام می‌دهد که همه باید در آن قبول شوند. زیرا داوطلبان باید برای حسن انجام وظایف خود حداقل توانایی جسمی و روحی داشته باشند.

                    بنابراین کسانی که برای اولین بار قصد دارند در این آیین‌نامه شرکت کنند، در این خصوص اطلاعاتی را کسب کنند تا بر اساس آن‌ها در نیروی انتظامی ناجا قبول شوند. به همین دلیل در زیر قصد داریم در مورد مراحل آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا و موارد منع آن صحبت کنیم.

                     

                    منظور از معاینات پزشکی استخدامی ناجا چیست؟

                    در حال حاضر تمام کسانی که قصد دارند در نیروی انتظامی ناجا استخدام شوند باید علاوه بر آزمون کتبی در معاینات پزشکی و گزینش نیز قبول شوند. به طوری که آن‌ها طی مصاحبات عقیدتی، سیاسی و تحقیقات محلی باید در مرحله پایانی معاینه پزشکی قرار بگیرند تا استخدام رسمی‌شوند. اصول این معاینات پزشکی ممکن است هر سال تغییر کند. این معاینات برای خود حداقل و حداکثرهایی دارد که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها و موارد منع استخدام نیروی انتظامی بانوان و آقایان می‌توانید این مقاله را دنبال کنید.

                     

                    رد شدن در معاینات ناجا

                    رد شدن در معاینات ناجا

                     

                    در حال حاضر کلیه داوطلبان به دو روش گزینش ناجا و دانشگاه علوم انتظامی می‌توانند وارد ناجا شوند که در آن خانم‌ها برای استخدام در ناجا باید به دانشگاه علوم انتظامی بروند و نمی‌توانند به صورت مستقیم در گزینش ناجا استخدام شوند. البته در شرایط محدودی می‌توانند آن‌ها در گزینش ناجا به صورت مستقیم شرکت کنند که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این خصوص آن‌ها را بیشتر راهنمایی کنند.

                     

                    شرایط استخدام در نیروی انتظامی چیست؟

                    تمام کسانی که قصد دارند در ناجا استخدام شوند باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند و معدل آن‌ها بالای 14 باشد. همچنین سن آن‌ها بین 18 تا 23 باشد تا برای استخدامی در نیروی انتظامی به گزینش ناجا استان محل زندگی خود مراجعه کنند. بعد از مراجعه لازم است مدرک دیپلم و کپی برخی مدارک خود را نیز به آن‌ها ارائه دهند.

                    داوطلبانی که مدرک فوق دیپلم و لیسانس دارند باید معدل آن‌ها بالای 13 باشد. حداکثر سن برای داوطلبان فوق دیپلم 25 و برای داوطلبان لیسانس 27 می‌باشد. البته آن‌ها باید در رشته‌های تحصیلی مصوب ناجا تحصیل کرده باشند.

                    در صورتی که این داوطلبان مدرک فوق لیسانس، دکترای عمومی یا دکترای تخصصی داشته باشند، آنگاه شرط معدل برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. اما سن دارندگان فوق لیسانس باید حداکثر 28، دکترای عمومی و دکترای تخصصی 33 سال ‌باشد. رشته‌های تحصیلی آن‌ها نیز باید در رشته‌های تحصیلی مصوب ناجا باشد.

                     

                     

                    جواد قانع بازدید : 31 سه شنبه 03 اسفند 1400 نظرات (0)

                    دفترچه استخدامی وزارت بهداشت 1400 + دانلود مستقیم pdf | ایران تحصیل

                      دفترچه استخدامی وزارت بهداشت

                      دفترچه استخدامی وزارت بهداشت در اصل به عنوان یک راهنما برای کسانی است که قصد دارند از طریق شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت به استخدام مراکز وابسته و تحت نظر وزارت بهداشت درآیند، فرد قبل از اقدام به ثبت نام در  آزمون استخدامی وزارت بهداشت باید اقدام به دانلود دفترچه استخدامی وزارت بهداشت کنند تا از شرایط شرکت در این آزمون اطلاع لازم را کسب کنند.

                      وزارت بهداشت در سال های اخیر بخشی از نیرو های لازم برای موسسات و مراجع تحت نظر خود را بر اساس بودجه بندی های مشخص از طریق آزمون استخدامی تامین می کند، شرکت در این آزمون ها دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی دارد که افراد در صورت دارا بودن آن ها می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی در مرجع مد نظر خود استخدام شوند.

                       

                      مهلت دانلود دفترچه استخدامی وزارت بهداشت

                      همانطور که ذکر شد اولین و اصلی ترین موردی که متقاضیان استخدام در وزارت بهداشت و یا مراجع زیر نظر آن برای شرکت در آزمون های استخدامی باید مد نظر خود قرار داشته باشند دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای آزمون  وزارت بهداشت می باشد.

                      افراد برای مطالعه این دفترچه باید همزمان با مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت اقدام نمایند، مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت هر ساله از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود، در سال های اخیر به طور معمول زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام در آزمون وزارت بهداشت نیمه دوم دی ماه بوده و به احتمال زیاد این موعد برای سال آینده هم در همین تاریخ قرار خواهد گرفت.

                      از جایی که هزینه ثبت نامی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت غیر قابل عودت می باشد به شما توصیه می کنیم تا تمامی موارد موجود در این دفترچه ها را به شکل دقیق و درست مطالعه فرمایید، علاوه بر این در صورت قبولی شما در این آزمون ممکن است تا برای طی شدن مراحلی استخدامی از شما برای یک مصاحبه حضوری دعوت شود، در صورتی که نسبت به شرایط اختصاصی ای در دفترچه ثبت نامی برای شما ذکر شده است بی توجه باشید و تمامی آن ها را قبل از انجام ثبت نام فراهم نکرده باشد ممکن است تا علی رقم قبولی در آزمون از شما برای مصاحبه حضوری دعوت نگردد.

                       

                      آزمون استخدامی وزارت بهداشت

                       

                      موارد ذکر شده در دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت 

                      همانطور که اطلاع دارید برای ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت فرد همواره باید دارای دو دسته از شرایط عمومی و تخصصی باشد که تمامی این موارد به طور دقیق در دفترچه راهنمای آزمون وزارت بهداشت ذکر شده است، در ادامه به بررسی مهم ترین مواردی خواهیم پرداخت که در دفترچه راهنمای آزمون  وزارت بهداشت ذکر شده اند:

                      • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت
                      • مدارک مورد نیاز برای استخدام در مراجع تحت نظر وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمون
                      • نحوه پذیرش داوطلبان و اعلام نتیجه
                      • مراحل و طریقه انجام ثبت نام به صورت اینترنتی
                      • کد و نام استان ها
                      • فرم های پیش نویسی شده و تقاضا نامه های ثبت نام
                      • هزینه لازم برای ثبت نام در آزمون استخدامی موسسات تحت نظر وزارت بهداشت
                      • فهرست تمامی مشاغل و محل کار هایی که به وسیله شرکت در این آزمون فرد می تواند به آن ها ورود کند.

                       

                      کاربران گرامی، برای کیب اطلاع از شرایط استخدام وزارت بهداشت با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

                       

                      دانلود دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت

                      دفترچه راهنمای استخدامی وزارت بهداشت هر ساله از سوی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر می شود، متقاضیان به ثبت نام در موعد مقرر و انتخاب شده برای ثبت نام خود می توانند اقدام به دانلود این دفترچه کنند و بعد از مطالعه دقیق فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

                      چنانچه قصد شرکت در آزمون سال آینده را دارید به شما توصیه می کننیم تا با مطالعه دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال های قبل پیش از نشر دفترچه سال آزمون خود نسبت به موارد درج شده در این دفترچه های اطلاعات کسب کنید؛ در ادامه می توانید اقدام به دانلود دفترچه استخدامی سال های گذشته وزارت بهداشت نمایید.

                       

                      جواد قانع بازدید : 32 سه شنبه 03 اسفند 1400 نظرات (0)

                      مدت زمان طرح پزشکی 1401 + محاسبه مناطق محروم | ایران تحصیل

                        مدت زمان طرح پزشکی

                        مدت زمان طرح پزشکی، نحوه محاسبه مدت زمان طرح پزشکی، ضریب محرومیت مناطق طرح پزشکی، امتیاز مناطق طرح پزشکی، مناطق بلک لیست طرح پزشکی، مناطق ویژه طرح پزشکی، زمان طرح پزشکی مناطق محروم، تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد که مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می باشند، می بایست در بازه زمانی مشخص شده به سامانه رشد وزارت بهداشت مراجعه کرده و جهت ثبت نام در این طرح اقدام نمایند.

                        مدت زمان طرح پزشکی، نحوه محاسبه مدت زمان طرح پزشکی، ضریب محرومیت مناطق طرح پزشکی، امتیاز مناطق طرح پزشکی، مناطق بلک لیست طرح پزشکی، مناطق ویژه طرح پزشکی، زمان طرح پزشکی مناطق محروم، مطابق با قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، دارندگان مدرک فوق دیپلم و بالاتر رشته های پزشکی، پیراپزشکی و رشته های وابسته می بایست پس از فراغت از تحصیل خود در داخل کشور و در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت و تشکیلات تابعه آن خدمت نمایند.

                        افراد مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت بوده و می بایست مطابق شرایط و ضوابط اعلام شده نسبت به ثبت نام در این طرح و اطلاع از مدت زمان طرح پزشکی، نحوه محاسبه مدت زمان طرح پزشکی، ضریب محرومیت مناطق طرح پزشکی، امتیاز مناطق طرح پزشکی، مناطق بلک لیست طرح پزشکی، مناطق ویژه طرح پزشکی، زمان طرح پزشکی مناطق محروم اقدام نمایند.

                         

                         

                        جهت اطلاع از مدت زمان طرح پزشکی، نحوه محاسبه مدت زمان طرح پزشکی، ضریب محرومیت مناطق طرح پزشکی، امتیاز مناطق طرح پزشکی، مناطق بلک لیست طرح پزشکی، مناطق ویژه طرح پزشکی، زمان طرح پزشکی مناطق محروم با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

                        9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

                        تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

                         

                        مدت زمان طرح پزشکی

                        نحوه ثبت نام و بکارگیری مشمولین طرح قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و مدت زمان طرح پزشکی، به صورت اینترنتی و بر اساس دستوالعمل مشخصی صورت می گیرد.

                        پیش تر بنابر رای صادره هشتاد و یکمین شورای آموزش پزشکی در خصوص محاسبه مدت زمان طرح دوره تخصص، از فرمولی برای محاسبه استفاده می شد که ضریب ۱٫۵ را برای محاسبه سهم باقی مانده از دوران طرح عمومی استفاده می کرد.

                        در حال حاضر بنابر رای صادره هشتاد و دومین شورای آموزش پزشکی عمومی این ضریب به ۰٫۵ برای بسیاری از مناطق کاهش می یابد.

                        بر اساس فرمول قبلی فرد استریت باید ۸ سال را برای ۱ رشته ۴ ساله طرح ضریب کا، گذرانده میشد اما بر اساس فرمول جدید این مدت به ۳ سال کاهش می یابد.

                         

                         

                        مناطق ویژه طرح پزشکی

                        اشخاصی که بر اساس قانون خدمت پزشکان و پیرا پزشکان در ازای تحصیل در دانشگاه ( رشته های پزشکی و پیرا پزشکی ) تعهد خدمت در سازمان های مشمول را دارند، مشمولین طرح نیروی انسانی می باشند.

                        طرح مذکور از دو بخش طرح و ضریب k تشکیل شده است که خدمت طرح شامل حال کلیه پزشکان عمومی و فارغ التحصیلان تا مقطع دکترای رشته‌های پیراپزشکی بوده و خدمت ضریب k تنها مختص پزشکان متخصص است.

                         

                         

                        نحوه محاسبه مدت زمان طرح پزشکی

                        نحوه محاسبه مدت زمان طرح پزشکی

                         

                        مراحل انجام خدمت طرح

                        ۱) ارائه درخواست برای ریاست محترم سازمان.

                        ۲) موافقت ریاست و ارائه درخواست جهت صدور دستور به معاونت محترم اداری و مالی

                        ۳) ارائه درخواست به اداره کل طرح و برنامه جهت اعلام ردیف سازمانی بلا تصدی و اداره کل منابع انسانی جهت اطلاع

                        ۴) معرفی به گزینش

                        ۵) دریافت تعهد از متقاضی گذراندن دوره طرح (در رشته‌های پزشکی – دندان‌پزشکی – داروسازی – علوم آزمایشگاهی – هوشبری – پرستاری – رادیولوژی )

                        ۶) ارسال نامه اعلام نیاز با عنوان مدیر کل محترم دفتر مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت

                        ۷) معرفی جهت انجام دروه آموزشی و صدور حکم مربوطه پس از معرفی از سوی وزارت بهداشت

                         

                        جواد قانع بازدید : 36 سه شنبه 03 اسفند 1400 نظرات (0)

                        دفترچه معافیت سربازی 1401 + دانلود مستقیم | ایران تحصیل

                          دفترچه معافیت سربازی

                          دانلود دفترچه معافیت سربازی و اطلاع از قسمت های مهم آن ضروری است. تمامی مشمولین قبل از اینکه برای اعزام به خدمت اقدام نمایند باید برای دانلود و دریافت دفترچه معافیت سربازی اقدام کرده و این دفترچه به همراه بند های معافیت سربازی وسایر قسمت های آن را به صورت کامل مطالعه نمایند.

                          در دفترچه معافیت سربازی قسمت های مختلفی وجود دارد که شامل انواع معافیت ها، امریه، حقوق سربازان و بسیاری موارد دیگر می شود. با ما در ادامه همراه باشید تا قسمت های مختلف آن را بررسی کنیم.

                           

                           

                          فهرست انواع معافیت‌ها در دفترچه معافیت سربازی

                          یکی از مهم ترین قسمت ها در دفترچه معافیت سربازی، قسمت مربوط به معافیت ها و شرایط دریافت آن ها می باشد. در این قسمت همراه ما باشید تا انواع معافیت ها را به همراه شرایط دریافت آن ها بررسی کنیم. انواع معافیت هایی که مشمولین می توانند برای دریافت آن ها اقدام کنند شامل، معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی، معافیت کفالت، معافیت ایثارگران، معافیت مددجویان

                          معافیت سنی، معافیت متعهدین خدمت و معافیت تحصیلی می شود. معافیت تحصیلی یکی از رایج ترین مواردی است که مشمولین می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند. این معافیت تا یک سال پس از تمام شدن تحصیل به افراد داده خواهد شد. به صورت کلی برای هر مقطع سنوات مشخصی تعیین شده است که مشمولین می توانند طی آن برای دریافت معافیت اقدام کنند. سنوات مجاز برای دریافت معافیت تحصیلی شامل موارد زیر می شود.

                           

                           

                          حداکثر میزان سنوات تحصیلی جهت بهره‌مندی از شمول قانون معافیت تحصیلی
                          مقطع تحصیلی حداکثر میزان سنوات
                          دیپلم و پیش‌دانشگاهی یکسال پس از انصراف یا فارغ تحصیلی
                          کاردانی دو و نیم سال
                          کارشناسی ناپیوسته سه سال
                          کارشناسی پیوسته پنج سال
                          کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال
                          کارشناسی ارشد پیوسته شش سال
                          دکتری پیوسته هشت سال
                          دکتری تخصصی شش سال

                           

                           

                          به علاوه حداکثر سن مجاز جهت تحصیل در مقطع دیپلم و پیش‌دانشگاهی20  سال تمام می‌باشد و فرد پس از این سن جز دسته مشمولین محسوب خواهد شد.

                           

                           

                          آشنایی با امریه در دفترچه معافیت سربازی

                          پس از معافیت یکی از راه های دیگری که می توانید از آن برای نرفتن به خدمت استفاده کنید، امریه است. امریه از طرف سازمان های دولتی ارائه شده و مشمولین می توانند این دوره را به جای خدمت سربازی بگذرانند.

                          در واقع امریه به دستور مقام معظم رهبری ارائه شده و طبق آن سرباز می تواند در سازمان مربوطه مشغول به کار شود. طول مدت دوره امریه می تواند 22 ماه و یا بیشتر و کمتر باشد.

                          مهمترین نکاتی که در خصوص امریه سربازی باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

                          اولین نکته این است که مشمولین غیبت نداشته باشند و باید بدانند که به صورت معمول دوره امریه 24 ماه است.

                          قبل از گرفتن امریه باید بدانید که پذیرش کسری خدمت مقبول نیست.

                          آن دسته از ارگان‌هایی که کسری خدمت را قبول می‌کنند 3 ماه می باشد.

                          همچنین از دو سازمان نباید درخواست امریه شود و برای اعلام درخواست نیاز است حداقل 2 الی 3 ماه قبل از اعزام اقدام شود.

                          میزان اعتبار دانشگاه محل تحصیل تاثیری در پذیرش امریه نداشته و همچنین برخی از وزارتخانه‌ها قوانین مخصوص به خود را دارند.

                          مدت زمان امریه جزء سابقه تحصیلی آن ها محسوب می شود.

                          اگر پس از پذیرفته شدن در امریه قصد انصراف داشتید نیز این امکان وجود دارد.

                          حقوق سرباز امریه، با میزان حقوق سربازان عادی تفاوتی نداشته و سازمان نیز تعهدی برای استخدام سربازان نخواهد داشت.

                          پنج نکته مهم در خصوص امریه سربازی را باید بدانید که در بند های معافیت سربازی دفترچه به آن ها اشاره شده است و شامل موارد زیر می شود:

                          • متاهل بودن
                          • معاف از رزم بودن
                          • جز بستگان درجه یک خانواده معظم جانبازان و شهدا بودن
                          • تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی بودن
                          • سرپرست خانوار بودن

                          امریه سربازی به دو گونه کلی تقسیم می‌شود که شامل، امریه در شرکت‌های دانش‌بنیان و امریه در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی می شود.

                          جواد قانع بازدید : 25 سه شنبه 03 اسفند 1400 نظرات (0)

                          کد سوابق تحصیلی متوسطه 1401 + استعلام مستقیم | ایران تحصیل

                            کد سوابق تحصیلی متوسطه

                            کد سوابق تحصیلی متوسطه از مواردی است که در ثبت نام کنکور سراسری کاربرد دارد، افرادی که بعد از سال ۱۳۸۴ دیپلم خود را دریافت کرده اند و یا بعد از سال ۹۱ اقدام به دریافت مدرک پیش دانشگاهی خود کرده اند، مشمول دریافت سوابق تحصیلی برای استفاده در ثبت نام کنکور سراسری می باشند.

                            کد سوابق تحصیلی نشانگر تمامی تمرات و ریز نمرات فرد در پیش دانشگاهی، سال دیپلم و به طور کلی دبیرستان می باشد، فرد برای ثبت نام در کنکور سراسری باید اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه از سامانه dipcode.medu.ir کند و سوابق خود را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد.

                            کارایی کد سوابق تحصیلی متوسطه

                            کد سوابق تحصیلی در اصل نمایانگر عملکرد و نمرات فرد در مقطع تحصیلی دبیرستان می باشد، کارایی این کد صرفا برای ثبت نام در کنکور می باشد، افرادی که در پایان دوره دبیرستان خود مدرک پیش دانشگاهی دریافت کرده اند و یا بعد از آن در نظام تحصیلی (۶-۳-۳) فارغ التحصیل شده اند باید برای شرکت در کنکور سراسری اقدام به ارائه این کد به سازمان سنجش کنند.

                            افرادی که در کنکور سراسری شرکت می کنند باید مقطع متوسطه را با قبولی پشت سر گذاشته باشند، در اصل معیار تشخیص قبولی یا عدم قبولی سازمان سنجش در هنگام ثبت نام متقاضیان همین کد سوابق تحصیلی افراد می باشد.

                            علاوه بر این طبق اعلام سازمان سنجش معدل نهایی فرد در نتیجه کنکور افراد می تواند تا ۳۰ درصد تاثیر مستقیم و مثبت داشته باشد، از همین جهت هم افراد برای اینکه از این ۳۰ درصد تاثیر بهره مند شوند باید اقدام به ثبت کد سوابق تحصیلی (که شامل تمامی نمرات افراد می باشد) در زمان ثبت نام در کنکور سراسری نمایند.

                             

                             

                            زمان دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه از dipcode.medu.ir 

                            همانطور که پیش تر توضیح داده شد افرادی که بسته به نظام تحصیلی خود دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند و یا افرادی که در نظام (۶-۳-۳) تحصیل کرده اند برای ثبت نام در کنکور سراسری باید اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی کنند، هر ساله مدت زمان مشخصی از سوی سازمان سنجش برای دریافت کد تحصیلی و اعمال آن در فرایند ثبت نامی کنکور در نظر خواهد گرفت که در ادامه به بررسی این بازه های زمانی برای هر یک از این دو گروه خواهیم پرداخت:

                            • افرادی که در نظام درسی قدیمی تحصیل کرده اند و مدرک پیش دانشگاهی دارند هر سال در بهمن ماه باید قبل از ثبت نام کنکور سراسری اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی نمایند.
                            • افرادی که در نظام جدید تحصیلی درس خود را به پایان رسانده اند برای دریافت کد سوابق تحصیلی و اعمال آن در فرایند ثبت نام کنکور باید گوش به زنگ مدرسه و محل آموزش خود باشند، قبل از ثبت به محض ثبت نمرات از سوی مدارس و تکمیل پرونده شما مدرسه موظف است تا موعد دریافت کد سوابق تحصیلی را به شما اطلاع دهد.

                             

                            دریافت سوابق تحصیلی دبیرستان برای ثبت نام کنکور

                             

                             

                            نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دبیرستان از dipcode.medu.ir

                            دریافت کد سوابق تحصیلی تماما به صورت اینترنتی مقدور می باشد و هر شخصی از هرجایی می تواند اقدام به دریافت این کد برای تکمیل فرایند ثبت نام خود کند، افراد برای جستجوی کارنامه و سوابق تحصیلی خود در این سامانه می توانند از ۳ طریق اقدام نمایند:

                            1. در راه اول فرد می تواند بعد از ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام به جستجوی سوابق به کمک کد دانش آموزی و تولد کند.
                            2. در روش دوم فرد برای دریافت کد سوابق می توانند از کد دانش آموزی و مشخصات فردی مانند نام و نام خانوادگی اقدام نمایند.
                            3. در  روش آخر فرد با استفاده از کد ملی و کد منطقه برای سوابق تحصیلی باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود از طریق dipcode.medu.ir اقدام نماید.

                             

                            راهنمای تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه از dipcode.medu.ir

                            دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه تمامی آنلاین و اینترنتی می باشد و برای دریافت آن باید اقدام به مراجعه به وبسایت dipcode.medu.ir کنند و با استفاده از مشخصات خود با طی کردن مراحلی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

                            • در گام اول فرد باید با مراجعه به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی از پنل بالایی سایت گزینه ثبت نام دانش آموز ایزانی را انتخاب نماید. (در صورت غیر ایرانی بودن فرد می تواند اقدام به انتخاب گزینه ثبت نام دانش آموز اتباع کند)

                             

                            جواد قانع بازدید : 26 سه شنبه 03 اسفند 1400 نظرات (0)

                            معافیت پزشکی مغز و اعصاب (نورولوژی) 1401 + بیماری ها و شرایط | ایران تحصیل

                              معافیت پزشکی مغز و اعصاب

                              معافیت پزشکی مغز و اعصاب 1401 جزو یکی از معافیت‌های سربازی است. افرادی که بیماری مغز و اعصاب دارند عملکرد بدن آن‌ها دچار مشکل می‌باشد و نیاز به پیشگیری و درمان فوری دارند. شرایط استفاده از این معافیت قوانین بسیار زیادی دارد. در حال حاضر بسیاری از بیماری‌هایی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون و غیره هستند که عملکرد مغز در روند فعالیت جسمی آن‌ها تاثیر دارد. برخی از شایع‌ترین بیماری‌های مغز ‌و اعصاب مزمن پیشرفته و یا تهدید کننده زندگی فرد می‌باشند. برخی دیگر قابل کنترل و پیشگیری از روند پیشرفت هستند و افراد مبتلا می‌توانند روند طبیعی زندگی خودشان را طی کنند.

                              معافیت پزشکی مغز و اعصاب 1401 را می‌توانید بر اساس شدت آن دریافت کنید. زیرا این بیماری اکثر فعالیت بدن را تحت تاثیر قرارمی دهد و انواع مختلفی دارد. برای تشخیص هر کدام از این بیماری‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد. طول درمان این بیماری‌ها بر اساس نوع و میزان آن‌ها تعیین می‌شود.

                              البته به یاد داشته باشید که مشمولین خدمت به راحتی نمی‌توانند معافیت پزشکی مغز و اعصاب 1401 را بگیرند. زیرا بیماری آن‌ها باید توسط پزشک اولیه تایید گردد و بر اساس آزمایش‌هایی مانند آزمایش آتونوم، گرفتن سی تی اسکن از مغز و نوار مغز و … در مراکز مورد تایید شورای پزشکی نظام وظیفه مورد بررسی قرار گیرد. حال شما برای دریافت اطلاعات جامع در مورد این بیماری رو روش‌های دریافت معافیت آن می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

                              معافیت پزشکی مغز و اعصاب 1401

                              معافیت پزشکی، در بین مشمولان و افراد داوطلب، طرفداران بسیار زیادی برای نرفتن به خدمت سربازی دارد و هر ساله تعداد نفرات بسیار زیادی از این راه معافیت از خدمت سربازی را دریافت می‌کنند. از جمله مهم‌ترین این معافیت‌های پزشکی معافیت برای بیماری‌های مغز و اعصاب می‌باشد.

                              افرادی که مشکلات مغز و اعصاب دارند یا عمل جراحی انجام دادند و یا این‌که کیست‌های مختلف مغز و نخاع و غیره دارند، در سازمان نظام وظیفه جزو مشمولان دریافت معافیت‌های موقت و دائمی و معاف از خدمت رزمی می‌باشند. از جمله بیماری‌هایی که جزو معافیت‌های مغز و اعصاب به شمار می‌آید به شرح زیر می‌باشند.

                               

                              1: اسپوندیلولیزیس

                              الف: اسپوندیلولیزیس: این نوع بیماری مغز و اعصاب دارای معافیت دائمی می‌باشد.

                              ب: اسپوندیلولیزیس: بدون اختلال و علائم عصبی معاف از خدمات رزم می‌باشد.

                              ج: اسپوندیلولیستزیس: همراه با دیسک و یا دیسک دهیدراته همراه با عوارض عصبی معاف از خدمت سربازی هستند.

                              د: اسپوند یلولیستزیس: درجه یک و بدون اختلال و عوارض عصبی معاف از خدمت رزمی

                               

                              2: پروتروشن

                              برجستگی و یا دهیدراتاسیون دیسک که همراه با علائم بالینی، معاف از خدمت رزمی می‌باشند.

                               

                              3: هرنی دیسکال

                              انواع هرنی دیسکال یا دیسک: معافیت دائمی در مورد بیماران عمل نشده

                               

                              4: لامینکتومی

                              لامینکتومی با عمل جراحی همراه با سوابق مستند کلینیکی و پارا کلینیکی، معافیت دائمی دارد.

                               

                              5: انواع شکستگی مهره

                              الف: در موارد حاد برای طی شدن مراحل درمان: شش ماه دارای معافیت دارد.

                              ب: با کلاپس بیشتر از 25 درصد، معافیت دائمی دارد.

                               

                              6: تومورهای استخوانی خوش خیم ستون فقرات

                              الف: در صورتی که به دلیل حجم و جای قرارگیری اختلال ایجاد کند، معافیت دائم دارد.

                              ب: بدون اختلال عملی: معافیت از خدمت رزمی را دارد.

                               

                              7: تغییر شکل جمجمه:

                              الف: همراه با اختلال در عملکرد: معاف دائمی

                              ب: بدون اختلال در عملکرد: معاف از خدمت رزمی

                               

                              تعداد بیماری‌ها و نوع معافیت‌های هر کدام متفاوت می‌باشد که بسته به عملکرد فرد و تاثیر بیماری نوع معافیتش متفاوت است. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد آن‌ها داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

                               

                              جواد قانع بازدید : 23 سه شنبه 03 اسفند 1400 نظرات (0)

                              سوالات استخدام نیروی انتظامی 1401 | pdf + پاسخنامه کلیدی | ایران تحصیل

                                سوالات استخدام نیروی انتظامی

                                سوالات استخدام نیروی انتظامی را چگونه دریافت کنیم؟ آیا نمونه سوالات هوش استخدامی نیروی انتظامی منتشر شده است؟ Pdf نمونه سوالات آزمون استخدامی نیروی انتظامی را چگونه دریافت کنیم؟ آیا امکان دانلود رایگان سوالات استخدام نیروی انتظامی 1401 با پاسخنامه کلیدی وجود دارد؟

                                کسانی که قصد دارند در نیروی انتظامی استخدام شوند باید در آزمون آن شرکت کنند تا نمره قبولی را کسب کنند. نمونه سوالات استخدام نیروی انتظامی سال‌های گذشته تاثیر زیادی در قبولی متقاضیان دارد. زیرا متقاضیان از این طریق می‌توانند با سطح سوالات مطرح شده در سال‌های گذشته آشنا شوند. سپس بیشتر تمرکز خود را این سوالات قرار دهند.

                                مسلما این متقاضیان به دنبال کامل‌ترین و جامع‌ترین سوالات استخدام نیروی انتظامی 1401 می‌باشند که شما برای دریافت نمونه سوالات هوش استخدامی و PDF آن‌ها می‌توانید این مقاله ایران تحصیل را دنبال کنید.

                                 

                                 

                                آزمون استخدام نیروی انتظامی 1401

                                در حال حاضر کلیه متقاضیانی که قصد دارند در نیروی انتظامی استخدام شوند باید از طریق آزمون گزینش شوند. در واقع این نهاد دولتی برای جذب نیروی مورد نیاز خود یک فراخوان استخدامی منتشر می‌کند که داوطلبان می‌توانند در زمان تعیین شده در این آزمون ثبت‌نام کنند.

                                 

                                 

                                 

                                 

                                نمونه سوالات هوش استخدامی نیروی انتظامی

                                نمونه سوالات هوش استخدامی نیروی انتظامی

                                 

                                اما یکی از مهم‌ترین چیزهایی که همواره کلیه داوطلبان آزمون استخدام ناجا به دنبال آن می‌باشند این است که بهترین و کامل‌ترین نمونه سوالات آزمون استخدام ناجا کدام است؟ زیرا دانلود و خواندن این نمونه سوالات می‌تواند تاثیر زیادی در آمادگی متقاضیان برای آزمون داشته باشد تا آن‌ها با اعتماد به نفس بیشتری در جلسه امتحان حضور یابند. بنابراین در گام اول برای موفقیت در این آزمون pdf نمونه سوالات آزمون استخدامی ناجا سال‌های قبل را دریافت کنید.

                                 

                                روش‌های استخدام در نیروی انتظامی ناجا

                                در حال حاضر کلیه متقاضیانی که تمایل دارند در نیروی انتظامی ناجا استخدام شوند می‌توانند از دو طریق اقدام کنند:

                                 

                                ‌نام‌نویسی در دانشگاه‌های علوم انتظامی کشور

                                در حال حاضر دانشگاه‌های علوم انتظامی مانند دانشگاه امین هر ساله از طریق ثبت‌نام اینترنتی در مقطع افسری دانشجو مرد می‌پذیرد. بنابراین کلیه داوطلبان می‌توانند با نام‌نویسی در این نهاد استخدام شوند.

                                داوطلبان پلیس زن نیز می‌توانند از طریق دانشگاه انتظامی کوثر در نیروی انتظامی استخدام شوند که شما برای دریافت تاریخ دقیق ثبت‌نام آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

                                 

                                 

                                جواد قانع بازدید : 32 دوشنبه 02 اسفند 1400 نظرات (0)

                                شرایط و مدرک لازم استخدام بانک ملت در سال 1400

                                  شرایط استخدام بانک ملت

                                  شرایط استخدام بانک ملت در سال 1400 اعلام شد. تمامی افراد و داوطلبان باید در زمان ثبت نام برای استخدام در این بانک الزاماً باید در مورد شرایط استخدام بانک ملت یعنی حداقل معدل برای استخدام در بانک ملت و همین طور مدرک تحصیلی لازم برای استخدام در بانک ملت اطلاعات کافی و لازم را داشته باشند.

                                   

                                  از آن جایی که هر یک از افراد متقاضی استخدام بانک ملت الزاماً باید اطلاعاتی را در رابطه با شرایط استخدام بانک ملت از جمله حداقل معدل برای استخدام در بانک ملت و همین طور مدرک تحصیلی لازم برای استخدام در بانک ملت بدست آورند اینجاست که مشاور می تواند نقشی مؤثر و مفید را در این رابطه ایفا کند. از همین رو برای سهولت اطلاع از شرایط استخدام بانک ملت می توانید از کمک مشاوران حاضر در تیم مشاوره استفاده کنید.

                                   

                                   

                                   

                                   

                                  شرایط جذب نیرو در بانک ملت شامل مواردی همچون شرط معدل و همین طور مدرک تحصیلی لازم می شوند

                                   

                                   

                                  حداقل معدل برای استخدام در بانک ملت

                                   

                                   

                                  فهرست محتوا [نمایش]

                                  اهمیت اطلاع از شرایط استخدام بانک ملت چیست؟

                                  همان طور که بالاتر نیز خدمت شما عرض کردیم کسب اطلاعاتی موثق و به روز در رابطه با شرایط گزینش بانک ملت از جمله مدرک تحصیلی لازم برای استخدام بانک ملت و یا حداقل معدل برای استخدام در بانک ملت برای هر فرد داوطلب از الزامات است.

                                  اهمیت این موضوع تا حدی است که اگر شرایط جذب و پذیرش در بانک ملت را نداشته باشید و یا این که بدون داشتن تمامی شرایط برای ثبت نام اقدام کنید در صورتی که بانک از این موضوع مطلع شود از ادامه روند ثبت نام شما جلوگیری به عمل می آورد.

                                  در نتیجه، از داشتن تمامی شرایط استخدام ملت و همین طور آخرین اطلاعیه منتشر شده در این رابطه مطمئن شوید.

                                   

                                   

                                  بهترین راه پیشنهادی برای اطلاع از شرایط استخدام بانک ملت

                                  با توجه به اهمیت اطلاع از به روز و موثق بودن شرایط بانک ملت برای جذب نیرو الزاماً باید از طریق منبعی موثق برای اطلاع از آن ها اقدام کنید.

                                  زیرا به فرض مثال ممکن است در صورت اعلام بانک ملت برای جذب نیرو تغییراتی در موارد مهمی همچون مدرک تحصیلی لازم برای استخدام در بانک ملت و یا حداقل معدل برای استخدام در بانک ملت ایجاد شود.

                                  بهترین راه حل پیشنهادی در این مواقع کمک خواستن از مشاوری خبره در زمینه استخدام در بانک های مختلف از جمله بانک ملت است.

                                  فردی که اطلاعات به روزی در این رابطه داشته و می تواند شما را از جزء به جزء شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده برای استخدام در ملت مطلع کند.

                                   

                                   

                                  برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام جهت به کارگیری نیرو در بانک ملی وارد این لینک شوید

                                   

                                   

                                   

                                  آیا اطلاعی از شرایط استخدام بانک ملت دارید؟

                                  در رابطه با شرایط جذب و پذیرش در بانک ملت باید عرض کنیم که بر طبق تصمیم این بانک دو دسته شرط برای تمامی افراد متقاضی ثبت نام جهت استخدام در بانک ملت در نظر گرفته شده است.

                                  در واقع، تمامی داوطلبان الزاماً باید قبل از انجام ثبت نام از داشتن تمامی شرایط عمومی و همین طور اختصاصی در نظر گرفته شده در رابطه با خود اطمینان حاصل کنند.

                                  در ادامه به طور مفصل در رابطه با شرایط اختصاصی و همین طور عمومی اعلام شده برای ثبت نام جهت استخدام بانک ملت در خدمت شما هستیم.

                                   

                                   

                                  چه شرایط عمومی برای استخدام بانک ملت در نظر گرفته شده است؟

                                  شرایط عمومی در نظر گرفته شده برای استخدام بانک ملت شامل موارد مختلفی می شوند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

                                  . فرد متقاضی استخدام در بانک ملت به هیچ وجه نباید بیمار بوده و از جهت جسمی و روحی مشکلی داشته باشد.

                                  . هر یک از افراد و داوطلبان نباید در زمان ثبت نام برای استخدام و پذیرش در بانک ملت الزاماً نباید در سازمان یا ارگانی چه دولتی و چه غیردولتی مشغول به کار باشند.

                                  . در صورت اعتیاد فرد به انواع مواد مخدر از هر نوعی که باشد از ثبت نام وی جلوگیری به عمل می آید.

                                  . افراد دارای مشکلات و فساد اخلاقی به هیچ وجه اجازه ثبت نام برای استخدام در این بانک را ندارند.

                                  . داشتن تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و همین طور تابعیت ایرانی داشتن یکی دیگر از مهم ترین شرایط عمومی لازم برای استخدام بانک ملت در نظر گرفته شده است.

                                   

                                  جواد قانع بازدید : 29 دوشنبه 02 اسفند 1400 نظرات (0)

                                  سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی شهریور 1400-1401

                                    ثبت نام آزمون نظام مهندسی 98

                                    ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400-1401 مطابق با سنوات گذشته به صورت الکترونیک (اینترنتی) صورت خواهد پذیرفت. متقاضیان محترم می‌توانند به سایت دفتر امور مقررات مالی ساختمان به آدرس www.inbr.ir مراجعه ، و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است تنها آن دسته از داوطلبانی که عضو نظام مهندسی استان خود می‌باشند و دارای کد نظام مهندسی هستند، می‌توانند در آزمون نظام مهندسی  شرکت نمایند.

                                     

                                    ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400-1401 پس از انتشار اطلاعیه مبنی بر آغاز ثبت نام امکان پذیر خواهد بود. مهندسین محترم قبل از ثبت نام لازم است اقدام به خرید کارت اعتباری به مبلغ 95 هزار تومان نمایند. مطابق با آئین‌نامه و ضوابط ، خرید کارت اعتباری  منحصرا به صورت الکترونیک امکان‌پذیر می‌باشد و پس از آن ، جهت تکمیل ثبت نام لازم است اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات مربوط به مدارک ، را در فرم ثبت نام وارد نمایند.

                                     

                                    شایان ذکر است که ثبت نام آزمون نظام مهندسی منحصراً از فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری، معماری، ترافیک و همچنین معماران و کاردانان فنی و تجربی ساختمان صورت می‌پذیرد و هدف از شرکت در این آزمون اخذ پروانه نظام مهندسی ، تعیین صلاحیت معماران تجربی و ارتقا پایه در کلیه زیر گروه ها می باشد.

                                     

                                    زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ورود به حرفه مهندسان 1400

                                    زمان ثبت نام در آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه ی مهندسی برای شهریور ماه 1400 از 7 تیر ماه آغاز می گردد و تا مورخ 10 تیر ماه ادامه می باید شایان ذکر است عدم ثبت نام در موعد مقرر به منزله عدم شرکت در آزمون خواهد بود و فرصت ثبت نام مجدد در نظر گرفته نشده است.

                                     

                                    زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی

                                     

                                    زمان ثبت نام نظام مهندسی در دو دوره می‌باشد. زمان ثبت نام نظام مهندسی در دوره اول از اواخر بهمن ماه آغاز می‌گردد و تا دهه اول اسفند ادامه می‌یابد. با توجه به شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی و مدارکی که باید در ثبت نام آزمون نظام مهندسی ضمیمه گردد، چنانچه مشکلی در این رابطه وجود داشته باشد بایستی قبل از  پایان مهلت ثبت نام این نواقص را برطرف نموده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

                                     

                                    جواد قانع بازدید : 22 دوشنبه 02 اسفند 1400 نظرات (0)

                                    inbr.ir | ورود به سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

                                      inbr.ir

                                      داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند می توانند در 7 رشته مختلف شرکت کنند. متقاضیان گرامی می توانند ثبت نام خود را از طریق سامانه inbr.ir به صورت اینترنتی انجام دهند.

                                      همچنین نحوه ی دریافت کارت ورود به جلسه یا اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی نیز از طریق همین سامانه به اطلاع داوطلبان گرامی می رسد.

                                      هر ساله سازمان نظام مهندسی در دو نوبت این آزمون را برگزار کرده و به پذیرفته شدگان این آزمون، پروانه پایه 3 اشتغال به کار را می دهد.

                                      در رشته های عمران، تاسیسات برقی، معماری، شهرسازی، تاسیسات مکانیکی، ترافیک و نقشه برداری داوطلبان می توانند جهت دریافت پروانه نظام مهندسی ثبت نام کنند.

                                       

                                      inbr.ir

                                       

                                      سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی inbr.ir

                                      آزمون نظام مهندسی 1400-1401 مهم ترین رویداد سال 1400-1401 برای مهندسین و دانشجویان رشته های فنی مهندسی می باشد که پیرو اطلاعیه سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی inbr.ir جزئیات مهمی از این آزمون مطرح خواهیم کرد.

                                      inbr.ir سامانه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی است که از جانب سازمان نظام مهندسی کشور در اختیار تمامی متقاضیان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ساختمان قرار گرفته است.

                                      مراحل اولیه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ساختمان چند سالی است صرفا به صورت اینترنتی از درگاه معرفی شده سازمان نظام مهندسی کشور به نشانی inbr.ir انجام می پذیرد. لذا هر گونه مراجعه حضوری متقاضیان محترم به این سازمان بی پاسخ خواهد بود.

                                       

                                      ثبت نام آزمون نظام مهندسی

                                       

                                      inbr.ir تنها مرجع دریافت اطلاعات صحیح و موثق جهت ثبت نام و شرایط ثبت نام در آزمون نظام مهندسی 1400-1401 خواهد بود لذا متقاضیان محترم حتما جهت به روز بودن اطلاعات خود در زمینه آزمون نظام مهندسی و جزئیات آن، اخبار را از سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400-1401 inbr.ir دنبال نمایند.

                                      شایان ذکر است کلیه متقاضیان محترم جهت اطلاع از آخرین جزئیات شرایط ثبت نام در آزمون های نظام مهندسی – دریافت نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی – اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی و غیره از سراسر کشور با سامانه مشاوره تلفنی نظام مهندسی ایران تحصیل تماس بگیرند.

                                       

                                      جواد قانع بازدید : 25 چهارشنبه 20 بهمن 1400 نظرات (0)

                                      راهنما جامع معافیت پزشکی زخم معده 1401 + شرایط رفلاکس | ایران تحصیل

                                        معافیت پزشکی زخم معده

                                        معافیت پزشکی زخم معده یکی از مواردی است که در صورت داشتن آن با شرایط تعیین شده می توانید معافیت پزشکی بگیرید. به صورت کلی تعداد مواردی که در معافیت پزشکی بیماری های گوارشی آورده شده، متعدد هستند که بیماری زخم معده یکی از آن ها به شمار می رود. معافیت رفلاکس معده نیز یکی دیگر از بیماری های شایع دستگاه گوارش می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و مدارک مورد نیاز این معافیت ها پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

                                        معافیت پزشکی زخم معده در دسته بیماری های مربوط به دستگاه گوارش محسوب می شود و اگر فرد را از انجام عملیات مربوط به نظام وظیفه منع نماید، می تواند منجر به دریافت معافیت گردد. اینکه چه نوع معافیتی برای این بیماری داده می شود و چه افرادی مشمول دریافت آن هستند در ادامه این مطلب آورده شده است.

                                         

                                         

                                        برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت رفلاکس معده از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

                                        9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

                                        تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

                                         

                                        فهرست محتوا [نمایش]

                                        معافیت پزشکی زخم معده چیست؟

                                        تمامی مشمولین که به دلیل داشتن شرایط خاص جسمی و روانی قادر به انجام عملیات خدمت خود نباشند، مشمول دریافت انواع معافیت پزشکی خواهند بود. معافیت پزشکی زخم معده نیز از جمله مشکلات دستگاه گوارش است که افراد به واسطه داشتن آن نمی توانند ادامه خدمت خود را بگذرانند.

                                        زخم معده که نام علمی آن اولسر پپتیک است به معنی نوعی آسیب خوش‌خیم به مخاط و زیرمخاط دستگاه گوارش می باشد. در گذشت تصور می شد که دلیل آن ترشح بیش از حد اسید معده است اما در حال حاضر عامل اصلی وجود آن را تکثیر باکتری هلیکوباکتر پیلوری می ‌دانند منجر به ایجاد زخم معده می‌شود؛ درمان آن نیز با آنتی بیوتیک میسر خواهد بود. این مشکل در مردان با گروه خونی O و افرادی که استرس زیادی دارند، بیشتر مشاهده می شود.

                                         

                                         

                                        معافیت رفلاکس معده

                                         

                                         

                                        شرایط دریافت معافیت پزشکی زخم معده چیست؟

                                        همانطور که در مقدمه اشاره کرده بودیم برای دریافت نوع معافیت، موارد بسیاری تاثیرگذار خواهد بود. به صورت کلی سازمان نظام وظیفه مشمولین دریافت این معافیت را به دسته های زیر تقسیم بندی می کند.

                                        افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و می توانند خدمت خود را ادامه دهند در نتیجه معافیتی را دریافت نخواهند کرد.

                                        افرادی که نقص عضو و یا ابتلا به بیماری هایی خاص را دارند و به همین دلیل از آن ها در امور غیررزمی بیشتر استفاده می شود.

                                        افرادی که به صورت موقت بیماری خاص را داشته و در نتیجه از دوره خدمت ضرورت معاف خواهند بود.

                                        مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی معافیت دائم می گیرند.

                                        برای دریافت معافیت پزشکی زخم معده به صورت خاص شرایط زیر تعیین شده است که اگر هرگونه زخم دستگاه گوارش که با آندوسکوپی یا کولونوسکوپی در مراکز درمانی نیروهای مسلح ویا دانشگاهی اثبات شده باشد. درموارد عارضه دار (سوراخ شدگی یا خونریزی یا …) به افراد معاف دائم داده نمی شود. اما اگر بدون عارضه باشد، فرد معاف از رزم نیز نخواهد بود.

                                         

                                         

                                        منظور از معافیت پزشکی زخم معده  به صورت دائم چیست؟

                                        معافیت دائم یعنی فرد به صورت کامل هم از دوره آموزشی و هم از دوره خدمت معاف می شود. افرادی معافیت دائم می گیرند که به سبب بیماری خود به صورت کلی امکان انجام کلیه فعالیت های سنگین را از دست داده باشند. البته توجه داشته باشید که باید بیماری به تایید پزشکان برسد.

                                        جواد قانع بازدید : 21 چهارشنبه 20 بهمن 1400 نظرات (0)

                                        اپلای حین سربازی 2023 + شرایط جدید ایست خدمتی | ایران تحصیل

                                          اپلای در حین سربازی

                                          اپلای حین سربازی از جمله نگرانی های افرادی است که در زمان طی کردن خدمت خود تصمیم به خروج از کشور برای ادامه تحصیل می گیرند، چنانچه فرد در زمان سربازی موفق به گرفتن اپلای در یکی از دانشگاه های خارجی شود به کمک شرایط و ضوابط مختلفی می تواند اقدام به اخذ ایست خدمتی برای تحصیل در خارج از کشور نماید.

                                          فرد برای خروج از کشور در زمان مشمولیت خود صرفا یک راه دارد و آن داشتن معافیت تحصیلی می باشد، در زمان اپلای فرد شخص باید با مراجعه به سازمان نظام وظیفه اقدام به دریافت معافیت تحصیلی خود برای خروج از کشور نماید.

                                           

                                          نحوه دریافت معافیت تحصیلی برای اپلای حین سربازی

                                          همانطور که ذکر شد اولین مرحله برای دریافت اپلای حین سربازی استفاده و اخذ معافیت تحصیلی می باشد، فرد در این مواقع باید با طی کردن مراحل زیر گواهی معافیت تحصیلی را دریافت کند تا بتواند از کشور خارج شود.

                                          • فرد باید ابتدا از دانشگاهی که از آن اپلای گرفته است نامه ای تحت عنوان نامه پذیرش دریافت نماید.
                                          • در گام دوم فرد باید از آخرین مرجع تحصیلی خود (چه دانشگاه و چه مدرسه) معرفی نامه دریافت کند و این معرفی نامه را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهد.
                                          • در راه اول دریافت معافیت تحصیلی باید به سایت نشاء که تحت نظر وزارت علوم می باشد مراجعه نمایید و در آن ثبت نام نمایید.
                                          • برای انجام این کار با به همراه داشتن مدارک هم می توان به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرد و به طور حضوری اقدام به ثبت درخواست برای خروج از کشور در حین خدمت سربازی نمود.
                                          • با طی کردن مرحله قبلی از وزارت علوم نامه معرفی به نظام وظیفه دریافت خواهید کرد که به معنای قبولی شما در دانشگاه خارجی و ایجاد امکان خروج از کشور برای دوره تحصیلی می باشد. 

                                           

                                           

                                           

                                          شرایط ایست خدمتی برای اپلای حین سربازی

                                          یکی از مواردی که اغلب افراد در حین زمان طی کردن سربازی با آن نا آشنا هستند ایست خدمت سربازی می باشد که طی شرایط به خصوصی به مانند قبولی فرد در یکی از دانشگاه های خارجی به شخص اعطا می گردد، طی این فرایند فرد با انجام یک سری از مراحل می تواند از کشور خارج شود و اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی کند، فرد بعد از اینکه در دانشگاه خارجی فارغ التحصیل شد باید به کشور باز گردد و باقی مانده مدت سربازی خود را به طور کامل طی کند.

                                          شما برای دریافت ایست خدمت در این مواقع باید ضمن ارائه معرفی نامه از سوی دانشگاهی که در آن فارغ التحصیل شده اید اقدام به دریافت یک برگه پذیرش از دانشگاه مقصد هم بکنید.

                                          جواد قانع بازدید : 21 چهارشنبه 20 بهمن 1400 نظرات (0)

                                          کنکور ارشد در حین سربازی + شرایط جدید 1401 | ایران تحصیل

                                            کنکور ارشد حین سربازی

                                            شرکت در کنکور ارشد حین سربازی از جمله دغدغه های افرادی است که علاقه مند به تحصیل همزمان در زمان اعزام به سربازی هستند، بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا علاوه بر شرکت در خدمت سربازی با رفتن به جلسه کنکور درس خود را هم به صورت همزمان جلو ببرند، افراد برای انجام این کار نیازمند انجام برخی از موارد هستند که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

                                            افراد برای شرکت در کنکور ارشد در زمان سربازی می توانند اقدام به ثبت نام در کنکور کنند و در صورت قبولی ایست خدمت بگیرند، در این مواقع فرد باید درس خود را تا مقطعی که مد نظر او می باشد جلو ببرد و بعد از اتمام فرایند تحصیلی خود اقدام به ادامه خدمت سربازی کند، در ضمن چنانچه فرد اقدام به انجام این کار کند بعد از بازگشت به سربازی ترفیع خواهد گرفت و خدمات خود را تا پایه بالاتری می تواند ادامه دهد.

                                             

                                            شرایط شرکت در کنکور  ارشد در حین سربازی

                                            همانطور که شرح داده شد افراد می توانند بدون چون و چرایی (در صورت دانشجوی انصرافی نبودن) اقدام به ثبت نام در کنکور ارشد کنند و در صورتی که قبول شدند ایست از خدمت بگیرند، ایست از خدمت به دلیل ادامه تحصیل به این شکل است که فرد در طی فرایند آن تا زمان اتمام فرایند تحصیلی مد نظر خود نیازی به خدمت ندارد و بعد از اتمام تحصیل می تواند مجددا برای تکمیل فرایند سربازی خود بازگردد.

                                            البته که امکان انجام این کار برای همگی افراد وجود ندارد و تنها افرادی از این شرایط بهره مند خواهند بود که شرایط زیر را دارا باشند:

                                            • فرد  در صورتی که غیبت داشته باشد اجازه دریافت ایست خدمت سربازی را نخواهد داشت.
                                            • اگر فرد بعد از پست کردن دفترچه سربازی از ورود به خدمت امتناع کرده باشد و یا از خدمت سربازی فراری شده باشد هم هرگز اجازه استفاده از این شرایط را نخواهد داشت.
                                            • توجه داشته باشید که امکان تحصیل همزمان و خدمت همزمان وجود ندارد و فرد برای تحصیل باید فرایند خدمت سربازی خود را متوقف نماید.
                                            • برای راحت تر شدن فرایند تحصیل آقایان در مقطع کارشناسی ارشد در این مواقع مدت زمان فراغت تحصیلی یکساله برای این افراد تا مقطع بعدی لحاظ نمی شود.
                                            • فرد بعد از اتمام تحصیل خود تا مقطعی که مد نظر او می باشد حق دوری از خدمت دارد و بعد از اتمام فرایند فرد باید در اسرع وقت به خدمت سربازی اعزام شود.

                                             

                                             

                                            کنکور ارشد حین سربازی

                                             

                                            راهنمای شرکت در کنکور ارشد در حین زمان سربازی

                                            طبق قانون ثبت نامی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران افرادی که از هیچگونه معافیتی بهره مند نباشند نمی توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه کنند مگر آنکه کارت پایان خدمت داشته باشند و یا خدمت سربازی آن ها در حال سپری شدن باشد، اما در نقطه مقابل هیچگونه محدودیتی برای شرکت در کنکور ارشد وجود ندارد، و هر کس با هر وظعیتی در مورد مشمولیت نظام وظیفه (در صورت طی کردن مدارج تحصیلی لازم برای ثبت نام در کنکور) می تواند سر جلسه کنکور مقطع کارشناسی ارشد حاضر شود.

                                            قبل از اینکه فرد برای ادامه تحصیل خود در مقطع دکتری به دنبال دریافت ایست خدمت باشد ابتدا باید به دنبال راهکاری برای شرکت در کنکور ارشد حین سربازی باشد.

                                            • فرد برای انجام این کار باید ابتدا در موعد مقرر اقدام به ثبت نام در این آزمون کند.
                                            • در مرحله دوم فرد باید اقدام به دریافت مرخصی در روز کنکور و شرکت در آزمون خود نماید.
                                            • در صورتی که فرد در هر رشته ای قبول شود برای ادامه تحصیل خود در آن رشته می تواند اقدام به ثبت نام کند و معایت تحصیلی بگیرد.
                                            • بعد از دریافت معافیت تحصیلی دانشگاه می توان اقدام به دریافت برگه ایست خدمت سربازی کرد. 

                                             

                                             

                                            جواد قانع بازدید : 29 شنبه 09 بهمن 1400 نظرات (0)

                                            ثبت نام کنکور سراسری 1401 + زمان و شرایط جدید

                                            ثبت نام کنکور سراسری

                                            ثبت نام کنکور سراسری 1401 طبق اعلامیه سازمان سنجش آموزش کشور از امروز 10 بهمن ماه 1400 آغاز می گردد لذا داوطلبان گرامی دقت فرمایند مطابق سال های  گذشته این ثبت نام به صورت الکترونیکی از طریق سامانه sanjesh.org سایت ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد که داوطلبان گرامی می توانند در صورت داشتن شرایط اقدام به ثبت نام نمایند.

                                            ثبت نام کنکور 1401 از امروز 1400/11/10 لغایت 1400/11/20 ادامه خواهد داشت لذا داوطلبان گرامی حتما در بازه زمانی ذکر شده نسبت به آماده سازی مدارک و مشخصات مورد نیاز جهت ثبت نام مانند کد شهرداری محل سکونت، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و کد مدرک تحصیلی و…  اقدام نموده و حتما قبل از ثبت نام تمامی شرایط مندرج در دفترچه کنکور 1401 بررسی نمایند.

                                             

                                            ثبت نام مجدد کنکور برای داوطلبانی که در این بازه زمانی موفق به ثبت نام نشوند متعاقبا اعلام خواهد شد شایان ذکر است در صورت وجود هرگونه سوال و ابهامی در روند ثبت نام کنکور سراسری 1401، اطلاع از آخرین منابع، حذفیات آزمون، ضرایب دروس و برنامه ریزی رتبه های برتر متقاضیان محترم می توانند از خدمات مشاوره و پشتیبانی آنلاین سامانه مشاوره تحصیلی ایران تحصیل در راستای ثبت نام کنکور بهره مند گردیدند.

                                             

                                             

                                            جواد قانع بازدید : 103 چهارشنبه 28 مهر 1400 نظرات (0)

                                            مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی + مزایا و معایب

                                            مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی + مزایا و معایب

                                            هر یک از دانشگاه ها، ویژگی های خاص خود را خواهند داشت که به موجب آن، شما تصمیم به تحصیل در آن دانشگاه خواهید نمود. در این مقاله به طور اختصاصی به موضوع مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی + مزایا و معایب پرداخته ایم و همچنین در ادامه به پاسخ این سوال که مجازی بهتر است یا پردیس خودگردان نیز اطلاعاتی را ارائه خواهیم نمود. هر سوالی که در این زمینه داشته باشید را می توانید با کارشناسان ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

                                            در رابطه با مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی باید گفت شرایط تحصیل در هر یک از دانشگاه ها متفاوت می باشد و همچنین سطح علمی در هر یک از دانشگاه ها می تواند متفاوت باشد و به همین دلیل قبل از انتخاب رشته بهتر است از شرایط تحصیل هر یک از دانشگاه ها اطلاع دقیق یابید. دانشجویانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند حتما این مقاله را از دست ندهند.

                                            مهم ترین نکات در رابطه با مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی

                                             

                                            برای تحصیل دانشگاه های مختلفی وجود دارند که هر یک از این دانشگاه شرایط مخصوص به خود را خواهند داشت نحوه پذیرش و همچنین تحصیل در دانشگاه ها منحصر به فرد خواهد بود. بنابراین برای تحصیل در هر دانشگاه بهتر است ابتدا از شرایط تحصیل و همچنین نحوه پذیرش در آن اطلاعات لازم را کسب نمایید و پس از آن اقدام به انتخاب رشته کنیم.

                                            نحوه پذیرش از دانشگاه پردیس بین المللی به صورت با آزمون می باشد و به طور معمول بیشترین رشته های آن برای دانلود داوطلبان رشته تجربی می باشد. پذیرش در این دانشگاه تنها برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب رتبه های بهترین شده باشند امکان پذیر خواهد بود و با رتبه های بالا پذیرش غیر ممکن می باشد.

                                            در رابطه با مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی و نحوه گزینش دانشجو در دانشگاه بین المللی پردیس به صورت کشوری می باشد، دانشگاه معمولاً کم می باشد و همچنین امکان پذیرش در رشته های مختلف و همچنین مقاطع تحصیلی متفاوت را فراهم می‌کند. امکان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز برای علاقه مندان به این دانشگاه فراهم خواهد شد.

                                             

                                            برای دریافت راهنمای انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان توسط رتبه های برتر بر روی لینک کلیک کنید.

                                             

                                            مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی

                                            مزایا و معایب تحصیل در هر یک از این دانشگاه ها بسته به شرایطی که شما مد نظر دارید و همچنین اهدافتان می تواند متفاوت باشد به عنوان مثال  برای اندازه از داوطلبانی که از تمکن مالی کافی برخوردار نمی باشند بالا این دانشگاه که می تواند یکی از معایب محسوب شود و یا برای آن دسته از دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور را دارند تحصیل در این دانشگاه ها یک مزیت بزرگ می باشد.

                                             

                                            مزایای تحصیل در دانشگاه پردیس و مجازی

                                            در مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی باید گفت یکی از مزیت‌های دانشگاه پردیس بین الملل این است که شما برای پرداخت شهریه و رتبه پایین تری می توانید از اساتید برتر دانشگاه های سراسری بهره‌مند شوید و همچنین بر روی مدرک شما به دانشگاه های سراسری درباره فراغت از تحصیل زده می شود. همچنین دانشگاه از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات می باشد.

                                            یکی دیگر از مزایای که می‌توان برای تحصیل در دانشگاه پردیس بین الملل نام برد این است که شما در صورتی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته باشید، می توانید در همان زمان اقدام نمایید. چراکه شهریه هایی که از شما جهت تحصیل در دانشگاه اخذ می شود، امکان مهاجرت را به شما خواهد داد چرا که محدودیت ها برای دانشجویان دوره های روزانه و رایگان می باشد.

                                            یکی دیگر از مزایای تحصیل در پردیس خودگردان این است که شما از نظر آموزشی از بهترین اساتید بهره مند خواهید شد و به همین دلیل آموزش در این دانشگاه ها بسیار بالا می باشد و در برخی از رشته ها به دلیل تحصیل برخی از دانشجویان خارجی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود به همین دلیل است که در برخی از رشته ها یکی از شرایط لازم بالای مهارت در زبان انگلیسی می باشد.

                                            در صورتی که شما در دانشگاه پردیس بین المللی پذیرفته شوید اما نسبت به انجام ثبت نام اقدام نکنید، می توانید در همان سال مجدداً برای کنکور ثبت نام کنید و در آزمون سراسری شرکت نموده و چنانچه در دانشگاه‌های سراسری پذیرفته شوید، امکان تحصیل را خواهید داشت در واقع تحصیل در دانشگاه پردیس نیز محدودیتی در زمینه ی شرکت در کنکور به وجود نمی آورد.

                                             

                                            جواد قانع بازدید : 52 چهارشنبه 28 مهر 1400 نظرات (0)

                                            رشته هوافضا + بازار کار، دروس، درآمد و دانشگاه ها

                                              رشته هوافضا

                                              آیا با رشته هوافضا آشنایی دارید؟ در مورد دروس ، درآمد و شغل های رشته هوافضا چه می دانید؟ وضعیت ادامه تحصیل رشته هوافضا در خارج و داخل کشور به چه نحوی است و مستلزم چه شرایطی می باشد؟ درآمد و حقوق مهندسان و کارشناسان هوافضا در چه حدی خواهد بود؟ دانشگاه های دارای رشته هوافضا کدامند و آیا خانم ها نیز می توانند در این رشته نحصیل کنند یا خیر؟ اگر می خواهید با پاسخ همه سوالات مطرح شده بعلاوه نظرات مختلف در مورد رشته هوافضا آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید. 

                                              همچنین، چنانچه نیازمند راهنمایی های بیشتری در مورد ظرفیت پذیرش رشته هوا در دانشگاه های مختلف روزانه، شبانه، پیام نور، آزاد، پردیس خودگردان هستید و یا سوالات دیگری در آینده شغلی و بازار کار این رشته برایتان مطرح شده است، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره تخصصی دریافت نمایید. 

                                               

                                              معرفی رشته هوا فضا

                                               

                                              شغل های رشته هوافضا

                                               

                                               

                                              رشته هوافضا یکی از رشته های مهندسی ریاضی فیزیک است که از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. هدف از این رشته تربیت افراد متخصص در حیطه هایی همچون طراحی و تولید وسایل پرنده همچون هواپیما، هلیکوپتر، فضاپیماها، سیستم های داخلی، تحقیق و پیشرفت قطعات تشکیل دهنده آن ها و … است.

                                              در واقع می توان گفت که دروس رشته هوافضا به دلیل ماهیت بین رشته ایی ترکیبی از شاخه های مختلف اعم از متالوژی، کامپیوتر، مکانیک و الکترونیک می باشد. همچنین، مهندسان و فارغ التحصیلان این رشته از طریق فناوری های آیرودینامیک، پیشرانش، الکترونیک پرواز، علم مواد و آنالیز سازه‌ها، وسایل نقلیه هوایی را از جوانب مختلف مورد بررسی و طراحی قرار می دهند.

                                              لزوم ورود، تحصیل و اشتغال در رشته هوافضا داشتن مهارت در تحلیل و حل مسائل، آشنایی با نرم افزارها، دانش و دید فنی، توانایی برنامه ریزی، توانایی کار تیمی، آشنایی با اصول مهندسی و تسلط بر زبا انگلیسی است. در ادامه با این رشته بیشتر آشنا خواهیم شد.

                                               

                                              دروس رشته هوافضا در مقطع کارشناسی

                                              افرادی که به مقطع کارشناسی هوا فضا راه می یابند، در یک دوره چهار ساله 140 واحد را پاس خواهند کرد. در این میان، به طور کلی  22 واحد را دروس عمومی، 29 واحد دروس پایه، 71 واحد دروس تخصصی و 18 واحد دروس اختیاری را تشکیل می دهد. البته بسته به گرایش های مختلف، ممکن است تعداد واحدها تغییر یابد. در جدول زیر می توانید دروس رشته هوافضا را به تفکیک دروس پایه، اصلی، تخصصی، و اختیاری ععمومی نمایش داده شده اند.

                                               

                                              جواد قانع بازدید : 50 چهارشنبه 28 مهر 1400 نظرات (0)

                                              بازار کار رشته فرش | رتبه قبولی، بازار کار + دروس

                                                رشته هتلداری

                                                رشته فرشhttps://irantahsil.org/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4/ و تمامی جزییات مربوط به آن در این مطلب بررسی خواهد شد. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در رشته فرش را دارید می توانید برای اطلاع از بازار کار رشته فرش، رتبه قبولی رشته فرش و دروس رشته فرش در ادامه این مطلب همراه باشید.

                                                 

                                                آشنایی با بازار کار رشته فرش

                                                همانطور که می دانید فرش بافی یکی از هنرهای باستانی و اصلی ایران زمین است و فرش ایرانی در تمام دنیا زبان زد عام و خاص است. در ایران دو نوع فرش دست بافت و ماشینی وجود دارد که معمولاً قیمت فرش های ماشینی بسیار پایین تر از دست بافت است. امروزه برخی دانشجویان رشته هنر که این حوزه علاقه مند هستند، می توانند وارد رشته فرش در دانشگاه شوند.

                                                اگر شما نیز به این رشته علاقه مند هستید و نمی دانید که آیا بازار کار این رشته خوب هست یا خیر؟ یا اینکه نمی دانید کارشناس فرش چقدر در ایران درآمد دارد؟ و این که فارغ التحصیلان این رشته در کجا می توانند مشغول شوند، در ادامه همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

                                                 

                                                 

                                                درآمد رشته هتلداری

                                                 

                                                 

                                                توانایی های موردنیاز برای ورود به بازار کار رشته فرش

                                                به صورت کلی تمامی رشته های هنری برای ورود نیاز به ذوق و هنر دارند. به علاوه دانشجویان این رشته لازم است خلاقیت خوبی را نیز داشته باشند. دانشجویان این رشته برای داشتن درک بیشتر لازم است دروسی مانند، تاریخ هنر فرش بافی، تاریخ هنر های بومی و تاریخ هنرهای دستی آگاهی داشته باشند تا بتوانند در طرح های اصیل ایرانی نوآوری هایی را ایجاد نمایند.

                                                 

                                                 

                                                دروس مشترک در بین گرایش های مختلف رشته فرش

                                                دروس رشته فرش شامل، شیمی عمومی، هنر در تمدن اسلامی، کارگاه طراحی پایه، کارگاه مرمت و نگهداری قالی، کارگاه بافت قالی، کارگاه طراحی سنتی، تاریخ فرش، جامعه‌شناسی فرش، عکاسی، آشنایی باهنر در تاریخ، آشنایی با هنرهای سنتی ایران، شناخت و ارزیابی فرش دست‌بافت، اصول رنگرزی، آشنایی با مواد اولیه و ابزار، هندسه نقوش در هنرهای سنتی ایران، سیر تحول و تطور نقوش و نمادها در هنرهای سنتی، کنترل کیفی استانداردهای فرش، جغرافیای فرش، پژوهش در فرش ایران، علوم الیاف، زیبایی‌شناسی فرش ایران، ریسندگی، اقتصاد فرش ایران می شود.

                                                 

                                                 

                                                معرفی گرایش های رشته فرش در مقطع کارشناسی

                                                گرایش های رشته فرش شامل، رنگرزی، بافت، طراحی، مرمت و تکمیل و سایر زیرانداز ها می شود.

                                                در گرایش رنگرزی دانشجویان راجع به زمینه های تکنولوژی مواد رنگرزی،تکنولوژی رنگ و شیمی و شیمی تجزیه اطلاعاتی را به دست خواهند آورد.

                                                دروس تخصصی گرایش رنگرزی نیز شامل، کارگاه رنگرزی سنتی، کارگاه رنگرزی شیمایی، شیمی تجزیه و آزمایشگاه، شیمی و تکنولوژی مواد رنگرزی و آزمایشگاه تکنولوژی رنگ، فیزیک الیاف و آزمایشگاه می شود. در گرایش بافت دانشجویان راجع به نحوه بافت قالی، انواع گره اطلاعات لازم را بدست خواهند آورد.

                                                دروس تخصصی گرایش بافت نیز شامل،حفاظت و مرمت گلیم، بافت فرش 3و4، حفاظت و مرمت فرش 3و4، رنگرزی سنتی 2 می شود.

                                                در گرایش طراحی دانشجویان می آموزند که چگونه به طراحی قالی و گلیم بپردازند. به علاوه در رابطه با انواع مختلف نقش های قالی های ایرانی مطالعه خواهند کرد.

                                                دروس تخصصی گرایش طراحی نیز شامل،کارگاه طراحی گلیم و سایر زیراندازها، کارگاه طراحی قالی، کارگاه رنگ و نقطه، کارگاه نگارگری، بررسی طرح‌ها و نقوش قالی ایران، شناخت انواع مختلف نقوش قالی‌های ایرانی می شود.

                                                در گرایش مرمت و تکمیل دانشجویان با انواع رنگ، بافت، الیاف، رنگرزی، گره، دارکشی، ابعاد فرش و نحوه حفظ کیفیت فرش آشنا خواهند شد.

                                                دروس تخصصی گرایش مرمت و تکمیل شامل، آشنایی با اصول غبارگیری و شستشوی فرش، بررسی طرح‌ها و نقوش قالی ایران، کارگاه بافت گلیم، کارگاه بافت قالی، کارگاه رنگرزی سنتی، کارگاه رنگرزی شیمیایی، مرمت و نگهداری گلیم و سایر زیراندازها، مرمت قالی، شناخت مواد ویژه مرمت قالی می شود.

                                                در گرایش سایر زیرانداز ها نیز دانشجویان با انواع بافتف زیلو، گلیم، گبه و سایر زیراندازها آشنا خواهند شد.

                                                دروس تخصصی گرایش سایر زیراندازها شامل، کارگاه بافت گلیم، کارگاه بافت گلیم‌های یک رو، کارگاه بافت زیلو، کارگاه بافت سوماک، کارگاه بافت گبه‌ و سایر قالی‌های ایلیاتی، کارگاه مرمت و تکمیل انواع گلیم و سایر زیراندازها، کارگاه بافت طراحی گلیم و سایر زیراندازها، جغرافیای گلیم و سایر زیراندازها، بررسی نقوش ونمادها در گلیم و سایر زیراندازهای سنتی ایران، پژوهش در نقش و رنگ گلیم و سایر زیراندازهای ایران می شود.

                                                 

                                                 

                                                رتبه قبولی رشته هتلداری

                                                جواد قانع بازدید : 46 چهارشنبه 28 مهر 1400 نظرات (0)

                                                رتبه قبولی رشته گفتار درمانی + کارنامه و درصد دروس

                                                  رتبه قبولی رشته گفتار درمانی

                                                  آیا از رتبه قبولی رشته گفتار درمانی در دانشگاه های مختلف آگاهی دارید؟ کارنامه رشته گفتار درمانی افرادی که در سال های گذشته پذیرفته شده اند، چه درصدهایی را شامل می شود؟ آیا می دانید که چگونه می توان درصد دروس قبولی گفتار درمانی را کسب کرد؟ ظرفیت پذیرش این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به چه نحوی است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالات مطرح شده را دریافت و اطلاعات زیادی را در در مورد این رشته کسب نمایید.

                                                  همچنین، چنانچه شما نیز قصد دارید تا در آزمون پیش رو، رتبه قبولی رشته گفتار درمانی را اخذ کنید و مایل به آشنایی با کارنامه های مختلف متقاضیان سال های گذشته هستید، می توانید از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را اخذ نمایید. 

                                                   

                                                   

                                                  رتبه قبولی رشته گفتار درمانی برای چه افرادی اهمیت دارد؟

                                                   

                                                  درصد دروس قبولی گفتار درمانی

                                                   

                                                  اگر از علاقه مندان به رشته های پیراپزشکی هستید، حتما نام رشته گفتار درمانی را شنیده اید. این رشته که یکی از رشته های موجود در زیرگروه های علوم تجربی است، در واقع از زیر مجموعه های علوم توانبخشی به شمار می رود.

                                                  دانش آموختگان رشته گفتاردرمانی کمک می کنند تا افرادی که به دلایلی مختلفی همچون ژنتیک، اختلالات روانی، تصادف، مسائل روحی و یا … دچار مشکلاتی همچون اختلال در تلفظ، عدم ادراک اصوات، ناتوانی در ارتباط کلامی شده اند، بتوانند قوه گفتاری خود را بهبود ببخشند.

                                                  البته در این رشته تلاش می شود تا بیشتر از شیوه های روانشناسی جهت اصلاح و درمان استفاده شود. اما به هر حال، متقاضیان و علاقه مندان بایستی پس از شرکت در کنکور سراسری موفق به درصد دروس قبولی گفتار درمانی شوند. از آنجا که برخی از داوطلبان شناخت چندانی از میزان رتبه مورد نیاز برای قبولی ندارند، در ادامه چند کارنامه رشته گفتار درمانی را ارائه خواهیم داد.

                                                   

                                                   

                                                  رتبه قبولی رشته گفتار درمانی چند است؟

                                                  در حال حاضر دانشگاه های روزانه مختلفی رشته گفتار درمانی را پذیرش می کنند. البته این امکان نیز فراهم شده است تا در دانشگاه های پردیس خودگردان محدودی نیز در هر دو جنسیت زن و مرد دانشجو جذب نمایند. در جدول زیر شاهد چند نمونه رتبه قبولی رشته گفتار درمانی در چند سهمیه و دانشگاه مختلف هستیم. اما چنانچه به اطلاع از درصد دروس قبولی گفتار درمانی دانشگاه خاصی هستید، از طریق تماس با کارشناسان ما می توانید رتبه های چند سال گذشته را دریافت نمایید.

                                                   

                                                  رتبه نام دانشگاه محل قبولی سهمیه سال آزمون

                                                   

                                                  ۳۸۶۲ دانشگاه علوم پزشکی تهران منطقه 1 99
                                                  ۵۹۱۱ دانشگاه علوم پزشکی تبریز منطقه 1 99
                                                  ۴۰۴۱ دانشگاه علوم پزشکی تهران منطقه 2 99
                                                  ۷۸‍۱۶ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منطقه 2 99
                                                  ۶۱۲۶ دانشگاه علوم پزشکی تبریز منطقه 3 99
                                                  ۷۴۷۷ دانشگاه علوم پزشکی مشهد منطقه 3 99
                                                  7260  دانشگاه علوم پزشکی اراک منطقه 1 98
                                                  6097 دانشگاه علوم پزشکی تهران منطقه 2 98
                                                  9257 دانشگاه علوم پزشکی شیراز منطقه 2 98
                                                  3570 دانشگاه علوم پزشکی تبریز منطقه 3 98
                                                  6593 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منطقه 3 98

                                                   

                                                  جواد قانع بازدید : 17 چهارشنبه 28 مهر 1400 نظرات (0)

                                                  ترم تابستان پیام نور 1401 + شهریه، دروس و تعداد واحد

                                                    ترم تابستان پیام نور 1401 + شهریه، دروس و تعداد واحد

                                                    ترم تابستان پیام نور، ثبت نام در ترم تابستان دانشگاه پیام نور اجباری نیست و دانشجویان می توانند تا سقف 8 واحد در این ترم واحد اتخاذ کنند. انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور در هر سال در زمان مشخصی آغاز می شود و در زمان مشخصی هم به پایان می رسد. افرادی که قصد انتخاب واحد در ترم تابستان دانشگاه های پیام نور 1401 در سراسر کشور را دارند، می بایست که حتما در زمان انتخاب واحد پیام نور مراحل مربوط به انتخاب واحد خود را انجام دهند.

                                                     زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

                                                    زمان انتخاب واحد در ترم تابستان دانشگاه های پیام نور در سال گذشته از 16 تیر ماه آغاز شد و تا پایان 23 تیر ماه دانشجویان برای انتخاب فرصت داشتند، می توان پیش بینی کرد که زمان انتخاب واحد ترم تابستان پیام نور در سال ۱۴۰۱ هم در اواسط تیر ماه انجام شود. در سال گذشته زمانی برای ثبت نام دانشجویان سایر دانشگاه ها که قصد گذراندن دوره تابستان در دانشگاه های پیام نور را دارند، در نظر گرفته شده بود. دانشجویانی که دارای این شرایط بودند، می توانستند از 16 تیر ماه تا 20 تیر ماه مراحل مربوط به ثبت نام خود را در دوره تابستان از واحدهای مجری انجام دهند.

                                                    ترم تابستان پیام نور

                                                    دانشجویان پیام نور می توانند با ورود به سامانه گلستان و یا سامانه سهبا دانشگاه پیام نور، لیست دروس انتخابی و دانشگاهی رشته خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز به اخذ واحد های بیشتر برای زودتر تمام کردن دوره تحصیل و یا جبران دروس افتاده و یا حذف شده، برای ترم تابستان 1401 نیز نام نویسی کنند. شیوه و رونده انتخاب واحد تابستان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ هیچ تفاوتی با نام نویسی سایر نیمسال های تحصیلی این دانشگاه ندارد. دانشجویان برای انتخاب واحد های درسی این نیمسال نیز باید به صورت اینترنتی وارد سایت گلستان شده و با پرداخت شهریه انتخاب واحد خود را انجام دهند.

                                                     

                                                     

                                                    روش انتخاب واحد ترم تابستان پیام نور

                                                    دانشجویان پیام نور برای ثبت نام و انتخاب واحد همانند نیمسال های گذشته باید با مراجعه به سیستم گلستان پیام نور و از مسیر “ثبت نام –> عملیات ثبت نام –> ثبت نام اصلی” نسبت به انتخاب واحد خود اقدام کنند.
                                                    دسترسی سریع سیستم گلستان با کلیه مرورگرها و حتی گوشی موبایل قابل باز کردن است ولی توجه داشته باشید فیلتر شکن شما نباید فعال باشد.

                                                    لیست دروس ترم تابستان پیام نور

                                                    لیستی که برای دانشجویان کارشناسی به صورت ۹ یا ۸ ترمه و برای دانشجویان ارشد ۳ تا ۵ ترمه ارائه می شود در واقع همان واحدهایی می باشد که دانشجو در طول دوران تحصیل باید بگذراند و می توان گفت که یک برنامه ریزی جامع درسی توسط خود دانشگاه برای دانشجو که به عنوان راهنما ارائه شده است و به دانشجو می گوید که بهتر است در هر ترم چه دروسی را انتخاب کند.

                                                    نکته مهم:

                                                    در این لیست پیش نیاز و هم نیاز های مشخص شده برای هر درس می باشد که دانشجو ملزم به رعایت آن ها می باشد، یعنی حتما باید رعایت کنید یک نکته دیگر در مورد لیست ارائه دروس که شاید هیج کجا به شما گفته نشود این است که برنامه ریزی امتحانات پایان ترم براساس همین لیست ارائه دروس صورت می گیرد یعنی به این صورت که امکان ندارد امتحان دروس یک ترم در لیست ارائه دروس همزمان شود! پس پیشنهاد می کنیم مطابق برنامه لیست ارائه دروس خود پیش بروید ولی حتما نیاز نیست براساس آن دروس را پاس کنید بلکه شما فقط و حتما باید پیش نیازها را رعایت کنید.

                                                    دروس قابل ارائه در دوره تابستانی:

                                                    ■ دروس نظری نیمسال ۶ و بالاتر مقطع کارشناسی پیوسته
                                                    ■ درس حفظ جز سی قرآن کریم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این درس به صورت خودخوان ارائه و آزمون آن به صورت متمرکز توسط مرکز سنجش و آزمون برگزار خواهد شد.
                                                    ■ کلیه دروس عمومی مقطع کارشناسی
                                                    ■ دروس تربیت بدنی، ورزش ۱، دروس تربیت بدنی ویژه و ورزش ویژه برای دانشجویان دارای شرایط خاص مطابق مقررات برای مقطع کارشناسی(در صورت وجود امکانات در مراکز و با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا)
                                                    ■ دروس کارآموزی، کارورزی و پروژه مقطع کارشناسی (در صورت وجود امکانات در مراکز و با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا)
                                                    ■ دروس دانشپذیری ارائه شده در دفترچه فراگیر نوبت بیست و یکم مقطع کارشناسی ارشد
                                                    ■ دروس جبرانی مقطع کارشناسی ارشد، صرفاً شامل دروسی که در جدول دروس جبرانی در انتهای برنامه ارائه دروس (ترمی) در هر رشته اعلام شده است.
                                                    ■ دروس جایگزین پایان‌نامه، ویژه دانشجویان آموزش محور مقطع کارشناسی ارش
                                                    ■ تمدید پایان نامه (پایان‌نامه ادامه‌دار)
                                                    ■ انتخاب دروس ارائه شده با کد مشترک و دارای تاریخ امتحان، برای رشته‌هایی که این دروس در نیمسال‌های پایین‌تر آن ها قرار دارد بلامانع است.
                                                    ■ دانشجویانی که واجد شرایط معرفی به استاد می‌باشند (به استثناء دروس عملی) می‌توانند دروس مورد نظر را از طریق پیشخوان سامانه جامع گلستان در کلیه مراکز/ واحدها (در قالب تاریخ‌های اعلام در تقویم آموزشی) درخواست نمایند.
                                                    ■ دوره تابستانی در مراکز برون مرزی دانشگاه ارائه نمی‌شود.
                                                    ■ سقف تعداد واحد قابل انتخاب برای هر دانشجو ۸ واحد (با رعایت حداکثر یک عنوان دروس معارف اسلامی برای دانشجویان مقطع کارشناسی) است.
                                                    ■ دانشجویان مقطع کارشناسی که با حدکثر ۸ واحد درسی (با رعایت مقررات اخذ فقط یک درس معارف) دانش‌آموخته می‌شوند، در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می‌توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند.

                                                    ■ لازم است مرکز/واحد ذیربط قبل از موافقت، نسبت به بررسی سرفصل دروس و اطمینان از واحد‌های باقی مانده دقت لازم را به عمل آورند.
                                                    ■ رعایت همه مقررات آموزشی از جمله پیش نیاز دروس الزامی است.
                                                    ■ حذف و اضافه دروس در دوره تابستانی امکانپذیر نیست.
                                                    ■ کلیه ارزشیابی های نظری دوره تابستان از از تاریخ 25 مرداد لغایت 4 شهریور طبق تقویم امتحانات برگزار می شود.

                                                     

                                                     ترم تابستان پیام نور چند واحد است؟

                                                    دانشجویانی که قصد انتخاب واحد پیام نور در ترم تابستان ۱۴۰۱ را دارند، مجاز هستند که در درس هایی که در ترم تابستان دانشگاه پیام نور ارائه شده اند، ثبت نام نمایند. دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به دریافت 8 واحد در ترم تابستان می باشند. در واقع، امکان انتخاب بیش از 8 واحد برای ترم تابستان در دانشگاه پیام نور وجود نخواهد داشت، مگر اینکه دانشجو ترم آخر بوده و قصد استفاده از معرفی به استاد را نیز داشته باشد. در ترم تابستان دانشگاه پیام نور، دروس مختلفی به صورت منطقه به منطقه ارائه می شود که دانشجویان می توانند بر اساس نیاز خود در هر یک از این دروس انتخاب واحد نمایند.

                                                    اغلب اوقات دروس زیر در ترم تابستان دانشگاه پیام نور ارائه می شوند اما به هر حال ممکن است که در سال 1401 بعضی از این دروس ارائه نشوند و یا به لیست دروسی که در سال های گذشته ارائه می شدند، موارد دیگری اضافه شود.
                                                     
                                                    ■ ارائه انواع دروس عمومی و معارفی
                                                    ■ ارائه دروس تخصصی و نظری مربوط به ترم های 5 یا 6 به بعد در هر یک از رشته های تحصیلی
                                                    ■ ارائه دروس ورزش و تربیت بدنی در صورت نیاز دانشجویان و داشتن امکانات لازم
                                                    ■ ارائه دروس جبرانی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت محدود
                                                    ■ ارائه کارآموزی در مقطع کارشناسی
                                                    ■ ارائه درس پروژه در مقطع کارشناسی
                                                    ■ ارائه دروس جایگزین پایان نامه
                                                    ■ امکان تمدید پایان ترم در ترم تابستان وجود دارد.

                                                    ۱) به جز دروس بدون منبع، بقیه دروس نیمسال های ۶،۷،۸،۹ برای کلیه رشته ها در مقطع کارشناسی پیوسته و دارای واحد های عملی و بدون تاریخ امتحان قابل ارائه هستند.
                                                    ۲) انتخاب دروسی با کد مشترک و دارای تاریخ امتحان، برای هر رشته ای که این درس ها را در ترم های پایین تر خود دارد، انتخاب بدون مانع بوده و دانشجویان می توانند این درس ها را انتخاب کنند.
                                                    ۳) درس های نیمسال های ۴ و ۵ و درس های جبرانی تمام رشته ها در مقطع کارشناسی ناپیوسته به جز درس های بدون منبع و دارای واحد های عملی و بدون تاریخ امتحان قابل ارائه هستند.
                                                    ۴) تمامی درس های عمومی (به جز دروس عمومی گروه معارف اسلامی).
                                                    ۵) برای ارائه درس های تربیت بدنی، ورزش۱، درس های ویژه تربیت بدنی و ورزش ویژه، که دارای شرایط خاصی هستند باید مطابق قوانین و مقررات انجام شوند.
                                                    ۶) ارائه درس های کار آموزی، کارورزی و پروژه برای دانشجویان ترم آخر رشته های فنی و مهندسی در زمان تابستان و ترم های تابستانی ممکن است.
                                                    ۷) ارائه پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد، با توجه به این که حداکثر ۸ واحد بوده باشد.(سازمان مرکزی پیام نور اعلام کرده است، این دروس می توانند در ترمی پاس نشده و دانشجو می تواند در ترم های تابستانی آن ها را پاس پاس کند).
                                                    ۸) درس حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.

                                                    شهریه ترم تابستان دانشگاه پیام نور

                                                    در تمام رشته های دانشگاه پیام نور همانند سایر دانشگاه های غیردولتی ملزوم به پرداخت شهریه می باشد. شهریه دانشگاه پیام نور متشکل از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر است که شهریه ثابت براساس سال ورود به دانشگاه و نوع رشته تحصیلی تعیین می گردد ولی شهریه متغیر وابسته به تعداد و نوع واحدهای انتخابی می باشد. شهریه رشته های بدون آزمون و با آزمون در این دانشگاه کاملا یکسان بوده و تفاوت این دو دوره تنها در شیوه پذیرش دانشجو است، همچنین کلیه دانشجویان باید علاوه بر شهریه ثابت و متغیر هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه را نیز پرداخت نمایند.

                                                    براساس آنچه که دانشگاه پیام نور در دستورالعمل ترم تابستان 1400خود اعلام کرده است، ترم تابستان در این دانشگاه به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد و دروس خودخوان نخواهد بود.(بجز در حفظ جز سی قرآن کریم)، همچنین همانند نیمسال دوم نمرات و امتحانات به صورت غیرمتمرکز در اختیار اساتید و استان است.

                                                     

                                                    بنابر این دستورالعمل:
                                                    ● انتخاب واحد دانشجویان از تاریخ 16 تیر لغایت 23 تیر از طریق سامانه جامع آموزشی گلستان و مطابق برنامه زمان‌بندی شده برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود.
                                                    ● پذیرش و ثبت نام دانشجویان مهمان از سایر دانشگاه‌ها تا تاریخ 20 تیر در مراکز/ واحدهای مجری امکان پذیر است.
                                                    ● دروس نظری قابل ارئه در این دوره صرفا به صورت الکترونیکی و در سطح منطقه (صرفا بر روی سامانه‌های آموزش الکترونیکی مورد تایید منطقه) ارائه می‌شود. ارائه دروس در بسترهای دیگر مجاز نیست. به تشخیص رئیس منطقه، حسب ضرورت، ارائه دروس الکترونیکی به صورت استانی مجاز است.
                                                    ● ارائه دروس(به استثنا درس حفظ جز سی) به شیوه خودخوان مجاز نیست.
                                                    ● تمام دروس دارای نمره میان ترم بوده و تاریخ برگزاری کلاس‌ها از تاریخ 24 تیر  لغایت 24 مرداد خواهد بود.

                                                    ۷ نکته مهم در مورد انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور

                                                    ۱) بهتر است تمامی دانشجویان در همان روزهای ابتدایی شروع انتخاب واحد به سیستم گلستان مراجعه کنند تا از زمان در نظرگرفته شده برای انتخاب واحد خودشان مطلع شوند. به دلیل اینکه سیستم گلستان امکانات لازم برای انتخاب واحد همزمان تعداد زیادی از دانشجویان را ندارد، از سیستم نوبت دهی برای آن ها استفاده می کنند و دسترسی دانشجویان را در زمان های اعلام شده به هر دانشجو باز می کند.
                                                    ۲) چنانچه دانشجویی از ترم های گذشته بدهی شهریه داشته باشد، امکان انتخاب واحد ندارد. همچنین برای انتخاب واحد لازم است که شهریه ثابت ترم جاری پرداخت شود.
                                                    ۳) دانشجویان ترم آخر می توانند با مراجعه به کارشناس رشته خود، درخواست اخذ 24 واحد بدون محدودیت را ارائه کنند. بعد از تائید کارشناس رشته، آن ها می توانند بدون محدودیت پیش نیاز و یا حتی سقف انتخاب واحد به دلیل مشروطی، تا 24 واحد درس بردارند.
                                                    ۴) در روزهای ابتدایی انتخاب واحد ممکن است برخی دروس ارائه نشده باشند و یا زمان شروع کلاس ها مشخص نشده باشد. دانشجویان می توانند تا اتمام زمان مهلت انتخاب واحد، با مراجعه به سیستم گلستان لیست دروس را چک کنند. احتمال اضافه شدن دروس و یا مشخص شدن زمان کلاس ها در روزهای بعد وجود دارد.
                                                    ۵) چنانچه به هر دلیلی در مهلت اولیه نتوانستید درسی را بردارید و یا اصلا انتخاب واحد نکردید، در زمان حذف و اضافه می توانید نسبت به انتخاب درس و یا تغییر در لیست واحدهای خود اقدام کنید.
                                                    ۶) چنانچه شما دانشجوی کارشناسی هستید و تنها دو درس نظری باقیمانده دارید، باید به صورت معرفی به استاد دروس را اخذ نمایید. مهلت معرفی به استاد ترم اول 1401-1400 پیام نور از 16 شهریور آغاز می شود.
                                                    ۷) اگر قصد تغییر رشته دارید حواستان باشد که انتخاب واحد نکنید. ابتدا درخواست تغییر رشته خود را ثبت کنید، سپس منتظر بمانید تا نتیجه آن مشخص شود. سپس برای انتخاب واحد اقدام کنید.

                                                    نمره میان ترم در ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

                                                    به دلیل خودخوان بودن تمامی دروس در ترم تابستانی، کلیه دروس بدون نمره میان ترم بوده و نمره دانشجویان از طریق فرمول پایین محاسبه و به دست می آید.
                                                    (نمره برگه * ۱۰) / ۷

                                                    معرفی به استاد در ترم تابستانی پیام نور

                                                    برای اخذ دروس به صورت معرفی به استاد، می توان از طریق سیستم گلستان اقدام کرده (فقط باید به یک نکته توجه داشته باشید که دانشجو باید شرایط برای اخذ درس به صورت معرفی به استاد را دارا باشد، سپس اقدام به این روش کند).
                                                    در صورت نبودن دروس در بین لیست انتخاب واحد، می توانید با مراجعه به کارشناس رشته خود، از او بخواهید تا امکان انتخاب این دروس را برای شما مهیا سازد.

                                                    مهمان شدن، تعیین محل آزمون و حذف و اضافه در ترم تابستانی پیام نور

                                                    برای دانشجویان در ترم تابستانی شرایط مهمان شدن ممکن است اما به دلیل ویروس کرونا و مجازی شدن کلاس ها، امکان مهمان اضطراری یا تعیین محل آزمون وجود ندارد و دانشجویان نمی توانند این در خواست ها را داشته باشد.

                                                     

                                                    جواد قانع بازدید : 33 دوشنبه 26 مهر 1400 نظرات (0)

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا + آموزش تصویری مراحل

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا بسیار آسان است. به همین دلیل آن دسته از دانش‌آموزانی که برای اولین بار قصد دارند در سامانه سیدا ثبت‌نام کنند، نگران نباشند. آن‌ها در صورت لزوم علاوه بر یادگیری تصویری می‌توانند فیلم آموزشی ثبت‌نام در سامانه سیدا را دنبال کنند. معمولا ثبت‌نام میان پایه در سیدا بسیار آسان و به صورت اتوماتیک است. اما نحوه ثبت‌نام پیش دبستانی در سیدا و پایه‌های دهم و هفتم کمی زمان‌بر است. بنابراین دانش آموزان و معلمان محترم مدارس با دنبال کردن مقاله آموزشی مراحل ثبت‌نام دانش آموزان در سیدا به صورت تصویری آن را یاد بگیرند.

                                                     

                                                    جهت دریافت مشاوره در مورد ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا، نحوه ثبت‌نام در سیدا، فیلم آموزشی ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سیدا، ثبت‌نام میان پایه در sida.medu.ir، نحوه ثبت‌نام پیش دبستانی در سیدا، ثبت‌نام پایه هفتم در سیدا، مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا، آموزش ثبت نام دانش آموزان در sida.medu.ir، چگونگی ثبت نام دانش آموزان در سیدا، تایید ثبت نام دانش آموزان در sida.medu.ir، ثبت نام دانش آموزان ابتدایی، ثبت نام دانش آموزان انتقالی، ثبت نام دانش آموزان اتباع، مراحل ثبت نام دانش آموزان پایه اول در سیدا، ثبت نام دانش آموزان جهشی، ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود در sida.medu.ir و روش ثبت نام دانش آموزان در سیدا با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

                                                    9099072952 – تماس از سراسر کشور

                                                    9099072952 – تماس از استان تهران

                                                    تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

                                                    سامانه سیدا و کاربردهای آن

                                                    سامانه دانش‌آموزی سیدا (سامانه یکپارچه‌سازی دانش‌آموزان)، یکی از سامانه‌های جدیدی است که در سال‌های اخیر ایجاد شده است. آدرس این سامانه sida.medu.ir است که از بخش‌های زیادی جهت انجام امور تحصیلی دانش آموزان، مدیران و مسئولان مدارس ایجاد شده است. سامانه سیدا را وزارت آموزش و پرورش کشور برای یکسان سازی آموزش دانش‌آموزان و فرآیند کاری معلمان و مدیران راه‌اندازی کرده است. آن‌ها می‌توانند تمام امور خود را به صورت اینترنتی و بدون مراجعه به مدرسه انجام دهند. سامانه سیدا برای دریافت اطلاعات دانش‌آموزان از سامانه سناد استفاده می‌کند تا بتواند کارنامه، نمرات و ارزشیابی‌های نوبت اول دانش‌آموزان مدارس عادی، بزرگسالان و استثنایی را صادر کند.

                                                     

                                                     

                                                    نحوه ثبت‌نام در سیدا

                                                    نحوه ثبت‌نام در سیدا

                                                     

                                                    حال ممکن است برخی از دانش‌آموزان یا معلمان تازه‌کار آشنایی با نحوه کار سامانه سیدا نداشته باشند. بنابراین آن‌ها می‌توانند بر اساس اصول درج شده ثبت‌نام دانش آموزان در سیدا طبق آیین‌نامه وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

                                                    شما برای این‌که بتوانید در سال تحصیلی جدید در مدرسه قبلی یا جدید خود مشغول به تحصیل شوید باید در سامانه سیدا نام‌نویسی کنید. به طوری که پس از تکمیل فرآیند خود تحت پوشش این سامانه قرار خواهید گرفت و پس از آن می‌توانید جهت انجام امور مختلفی مانند پیشرفت تحصیلی، دریافت کارنامه، گذراندن واحدهای درسی، ارزشیابی و سایر امور به این سامانه مراجعه کنید. البته کارشناسان ایران تحصیل نیز می‌توانند در مورد نحوه ثبت‌نام پیش دبستانی در سیدا، پایه هفتم، دهم و میان پایه‌ها به شما کمک کنند.

                                                     

                                                     

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا چگونه است

                                                    معمولاً ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سیدا برای اولین بار توسط مدیران مدرسه انجام می‌گیرد. بنابراین دانش‌آموزان و تمام معلمان و مسئولین مدرسه برای اینکه به اطلاعات خود در سامانه سیدا دسترسی داشته باشند. ابتدا باید توسط مدیر مدرسه در سامانه سیدا ‌نام‌نویسی شوند. نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا بسیار آسان است و مراحل پیچیده و سختی ندارد که اصول آن به شکل زیر می‌باشد:

                                                    • ابتدا آدرس sida.medu.ir را در مرورگر خود جستجو کنید تا سامانه سیدا را پیدا کنید.

                                                     

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا

                                                     

                                                    • تمام اطلاعات خواسته شده مانند نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر مشخص شده وارد کنید.

                                                     

                                                    نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا

                                                    نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا

                                                     

                                                    • پس از آن که اطلاعات شما را تایید کردند، آنگاه وارد سامانه سیدا خواهید شد.

                                                     

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا مدارس مختلف

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا مدارس مختلف

                                                     

                                                    • در کادر مشخص شده بر اساس نوع کاربر خود می‌توانید وارد یکی از بخش‌های دانش‌آموزان، کارمندان و معلمان شوید و تمام اطلاعات درخواستی آن را وارد کنید.

                                                     

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا مدارس ابتدایی

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا مدارس ابتدایی

                                                     

                                                    • پس از درج اطلاعات خواسته شده آن‌ها را چک کنید و در صورت درست آن‌ها را تایید کنید.

                                                     

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا مدارس متوسطه

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا مدارس متوسطه

                                                     

                                                    • بعد از تایید اطلاعات وارد مراحل بعدی می‌شوید که در آن باید تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در نهایت نیز برای هر کاربر خود یک رمز عبور تعریف کنید.

                                                     

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا سال جدید

                                                    ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا سال جدید

                                                     

                                                    مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا را به صورت کلی بیان کردیم که بسیار آسان و ساده هستند. ولی باز هم در صورتی که شما هر گونه سوالی در مورد نحوه ثبت‌نام در سیدا برای دانش‌آموزان پیش دبستانی و میان پایه‌ای داشته باشید می‌توانید آن را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

                                                     

                                                    جواد قانع بازدید : 21 دوشنبه 26 مهر 1400 نظرات (0)

                                                    گرایش های رشته مدیریت 1400 +بهترین اولویت پولساز

                                                      گرایش های رشته مدیریت 1400 +بهترین اولویت پولساز
                                                      سوالی دارید ؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
                                                      استان تهران: 909 9072952
                                                      سراسر کشور : 909 9072952

                                                      گرایش های رشته مدیریت، رشته مدیریت از سه گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد و می توانید از طریق این رشته ها، وارد گرایش های رشته مدیریت شده و شروع به تحصیل کنید. این رشته شامل برنامه ریزی و رهبری و هدایت وهمچنین نظارت بر تلاش ها و فعالیت های افراد یک سازمان است. رشته مدیریت از رشته های شناور محسوب می شود.

                                                      جهت اطلاع از گرایش های رشته مدیریت 1400 +بهترین اولویت پولساز با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

                                                      9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

                                                      تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

                                                       اولویت بندی گرایش های مدیریت

                                                      گرایش های مالی، استراتژی و بازاریابی بسیار پرطرفدار هستند و نمی توان اولویت­ بندی دقیقی بین این سه بیان کرد اما تا حدودی می توان به اولویت بندی زیر اشاره کرد.

                                                      ● مالی
                                                      ● بازاریابی
                                                      ● استراتژی
                                                      ● منابع انسانی
                                                      ● عملیات
                                                      ● تکنولوژی
                                                      ● اقتصاد مدیریت
                                                      ● کارآفرینی
                                                      ● سیستم­ های اطلاعاتی

                                                      اولویت گرایش ها از نظر بازار کار:

                                                      ● بازرگانی
                                                      ● صنعتی
                                                      ● مالی
                                                      ● فناوری اطلاعات
                                                      ● دولتی
                                                      ● کارآفرینی
                                                      ● منابع انسانی
                                                      ● تکنولوژی
                                                      ● بحران
                                                       
                                                      اولویت گرایش برای ادامه تحصیل:

                                                      ● بازرگانی
                                                      ● مالی
                                                      ● فناوری اطلاعات
                                                      ● صنعتی
                                                      ● دولتی
                                                      ●‌ کارآفرینی
                                                      ● منابع انسانی
                                                      ● تکنولوژی
                                                      ● بحران

                                                       

                                                      جهت مشاهده معرفی رشته مدیریت امور بانکی کلیک نمایید.

                                                       

                                                      اولویت بندی گرایش های مدیریت از نظر بازار کار

                                                      توجه داشته باشید که تفاوت خاصی در بازار کار این گرایش ها وجود ندارد و برای همگی آن ها به طور یکسان استقبال وجود دارد اما در این میان 3 گرایش بازاریابی و استراتژی و مالی شناخته شده تر هستند. اولویت بندی می تواند به صورت زیر باشد:

                                                      1و2و3)  بازاریابی، استراتژی، مالی
                                                      ۴) منابع انسانی
                                                      ۵) عملیات
                                                      ۶) تکنولوژی
                                                      ۷) کارآفرینی
                                                      ۸) مدیریت سیستم های اطلاعاتی
                                                      ۹)  اقتصاد مدیریت

                                                      اولویت بندی گرایش های مدیریت از نظر ادامه تحصیل در خارج از کشور

                                                      سه گرایش مالی، بازاریابی و استراتژی همان گونه که در بالا اشاره شد، طرفداران بسیاری دارند. بنابراین بهتر است گرایش ها را از لحاظ سهولت فرآیند Apply برای خارج از کشور اولویت­ بندی کنیم.

                                                      ۱) بازاریابی
                                                      ۲) مالی
                                                      ۳) استراتژی
                                                      ۴) سایر گرایش­ ها به یک اندازه و راحت تر از سه گرایش بالا پذیرش دارند.

                                                      گرایش های رشته مدیریت

                                                      گرایش های رشته مدیریت در مقطع کارشناسی

                                                      رشته مدیریت در مقطع کارشناسی دارای چندین گرایش می باشد:
                                                      ■ رشته مدیریت بازرگانی
                                                      ■ رشته مدیریت مالی
                                                      ■ رشته مدیریت صنعتی
                                                      ■ رشته مدیریت دولتی
                                                      ■ رشته مدیریت بیمه
                                                      ■ رشته مدیریت کار آفرینی
                                                      ■ رشته مدیریت منابع انسانی
                                                      ■ رشته مدیریت امور گمرکی
                                                      ■ رشته مدیریت جهانگردی
                                                      ■ رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک

                                                      گرایش های رشته مدیریت در مقطع ارشد

                                                      ■ رشته مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات
                                                      ■ رشته مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات
                                                      ■ رشته مدیریت صنعتی گرایش مالی
                                                      ■ رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه
                                                      ■ رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی
                                                      ■ رشته مدیریت بازرگانی گرایش تحول
                                                      ■ رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل
                                                      ■ رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
                                                      ■ رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی
                                                      ■ رشته مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد
                                                      ■ رشته مدیریت جهانگردی گرایش برنامه ریزی توسعه جهانگردی
                                                      ■ رشته مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی
                                                      ■ رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی
                                                      ■ رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی دولتی
                                                      ■ رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول
                                                      ■ رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت سیستم های اطلاعات
                                                      ■ رشته مدیریت دولتی گرایش تشکیلات و روش ها
                                                      ■ رشته مدیریت شهری در مقطع کارشناسی ارشد
                                                      ■ رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت بازاریابی و صادرات
                                                      ■ رشته مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک
                                                      ■ رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت تولید و عملیات پیشرفته
                                                      ■ رشته مدیریت تکنولوژی گرایش نوآوری
                                                      ■ رشته مدیریت تکنولوژی گرایش استراتژی های توسعه صنعتی
                                                      ■ رشته مدیریت تکنولوژی گرایش انتقال تکنولوژی
                                                      ■ رشته مدیریت تکنولوژی گرایش سیاست های تحقیق و توسعه
                                                      ■ رشته مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعات پیشرفته
                                                      ■ رشته مدیریت فناوری اطلاعات گرایش نظام کیفیت فراگیر
                                                      ■ رشته مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی

                                                       

                                                      جواد قانع بازدید : 44 دوشنبه 26 مهر 1400 نظرات (0)

                                                      ثبت نام ارشد پردیس ارس دانشگاه تهران 1401 + شرایط و رشته ها

                                                        ثبت نام ارشد پردیس ارس دانشگاه تهران

                                                        داوطلبانی که قصد ثبت نام ارشد پردیس ارس دانشگاه تهران 1401 را دارند، می توانند از دو طریق شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد و یا شیوه نامه مراحل نام نویسی کنند. گفتنی است که برخورداری از شرایط لازم برای قبولی در رشته های ارشد پردیس ارس الزامی است و از پذیرش متقاضیان فاقد شرایط ذکر شده در این مقاله ممانعت به عمل خواهد آمد. در ادامه خواهیم دید که چه زمانی و به چه نحوی می توان در کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی ارس تحصیل نمود.

                                                        داوطلبان گرامی همچنین می توانند برای کسب آگاهی از شرایط اختصاصی قبولی هر کدام از رشته های این دانشگاه، میزان شهریه، نحوه انتخاب رشته، موقعیت دانشگاه و … با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل نمایند.

                                                         

                                                         

                                                        اگر می خواهید با در مورد زمان و شرایط ثبت نام ارشد پردیس ارس در داخل یا خارج کشور، می توانید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

                                                        9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

                                                        تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

                                                         

                                                         

                                                        فهرست محتوا [نمایش]

                                                        ثبت نام ارشد پردیس ارس به چه شیوه ایی امکانپذیر است؟

                                                         

                                                         

                                                        شرایط و رشته های ارشد پردیس ارس

                                                         

                                                        پردیس بین المللی ارس که کار خود را از 1389 آغاز نمود، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. این دانشگاه تا کنون توانسته است بیش از هزار دانشجو  در دوره کارشناسی و 180 دانشجو در دوره دکتری را نام ثبت نام کند.

                                                        در مورد روش ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی ارس باید بگوییم که این دانشگاه به دو طریق با آزمون و بدون آزمون دانشجو جذب می کند. در روش اول، متقاضیان می توانند همانند سایر داوطلبان در کنکور سراسری مقطع کارشناسی ارشد سازمان سنجش شرکت کرده و پس از اعلام نتایج، در صورت داشتن شرایط ارشد پردیس ارس ، از میان رشته ها و گرایش های مربوطه دست به انتخاب بزنند.

                                                        اما در روش دوم که به شیوه بدون کنکور می شود، این دانشگاه در زمان های خاصی فراخوانی را مبنی بر جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می کند. در این اطلاعیه ها زمان، رشته های ارشد پردیس ارس و شرایط عمومی و اختصاصی ذکر می شود. در این روش، سوابق علمی و پژوهشی متقاضی مورد بررسی قرار گرفته و گذر از مصاحبه علمی نیز جهت تائید صلاحیت الزامی خواهد بود.

                                                         

                                                         

                                                        به منظور آگاهی از رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان | رشته های تجربی دانشگاه وارد لینک شوید

                                                         

                                                         

                                                        نحوه ثبت نام ارشد پردیس ارس تهران

                                                        ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی ارس به صورت اینترنتی بوده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه برای تکمیل فرایند نام نویسی اقدام کنند. برای این منظور لازم است مراحل زیر طی شود.

                                                         

                                                        • وارد کردن آدرس اینترنتی aras.ut.ac.ir

                                                         

                                                        • در صفحه اصلی، گزینه ” درخواست پذیرش دانشگاه تهران ” انتخاب نمایید.

                                                         

                                                        • بر روی لینک فعال ” پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی ارس ( سال مورد نظر)- آزمون اختصاصی پردیس بین المللی ارس” کلیک کنید.

                                                         

                                                        • در صفحه بعد اطلاعات نمایش داده شده اعم از شناسه کاربری، گذرواژه را وارد کرده و سپس لینک ” ثبت موقت مشخصات داوطلب” را لمس نمایید.

                                                         

                                                        • چنانچه اطلاعات به درستی وارد شده باشند، با کلیک بر روی گزینه ثبت موقت مشخصات داوطلب، شماره پرونده/داوطلب در بالای صفحه نشان داده خواهد شد. دقت داشته باشید که برای ادامه مراحل بعدی، داشتن شناسه کاربری، گذرواژه و شماره داوطلبی ضروری است. از این رو حتما آن ها را به یاد داشته یا در جایی نگهداری کنید.

                                                         

                                                        • با دریافت شماره داوطلبی می توانید منوی ” اینجا” ذکرشده در پایین صفحه را انتخاب و سپس در صفحه بعدی شناسه کاربری و گذرواژه را ثبت نموده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

                                                         

                                                        • از این پس بایستی مراحل پذیرش را یک به یک انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر مرحله ایی ناقص باشد نمی توانید به دیگری بروید. مدارک خواسته شده را با دقت بارگذاری کرده و از خوانا بودن آن ها مطمئن شوید. اگر مدرکی خوانا نباشد، امتیاز تعلق نخواهد گرفت. اگر حجم فایل زیاد بود، می توانید آن را به صورت فایل زیپ بارگذاری کنید.

                                                         

                                                        • در مرحله بعد می بایست رشته و گرایش مربوطه را انتخاب کنید. زمانی که این گام نیز به پایان رسید می توانید دکمه ” اعمال تغییرات ” را لمس و اطلاعات را به ثبت برسانید.

                                                         

                                                        • در مرحله دیگر مبلغ مشخص شده را از طریق درگاه الکترونیک پرداخت نمایید.

                                                         

                                                        جواد قانع بازدید : 48 دوشنبه 26 مهر 1400 نظرات (0)

                                                        رشته باستان شناسی | بازارکار در ایران + دانشگاه ها، دروس و رتبه قبولی

                                                        رشته باستان شناسی

                                                        اگر در رابطه با رشته باستان شناسی، دروس و درآمد رشته باستان شناسی اطلاعاتی ندارید، در ادامه همراه ما باشید تا از این موارد اطلاعاتی خوبی رابدست آورید. علاوه بر این موضوع ما در ادامه قصد داریم، رتبه قبولی رشته باستان شناسی و بازار کار رشته باستان شناسی در ایران را نیز بررسی نماییم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص بهترین دانشگاه ایران در رشته باستان شناسی و یا دانشگاه های دارای رشته باستان شناسی داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

                                                         

                                                         

                                                        برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دروس و دانشگاه های این رشته از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

                                                        9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

                                                        تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

                                                         

                                                         

                                                        آشنایی با رشته باستان شناسی

                                                        همانطور که می دانید باستان شناس فردی است که در مکان های دارای آثار تاریخی کاوش می کند. باستان شناسان می توانند ارزش مادی و معنوی آثار کفش را تخمین زده و حتی آن ها را به فروش برسانند.

                                                        اگر شما قصد انتخاب و ادامه تحصیل در این حوزه را دارید در ادامه همراه ما باشید تا از بازار کار رشته باستان شناسی و دروس رشته باستان شناسی اطلاعات مناسبی را بدست آورید.

                                                        شاید در گذشته این حوزه نام های دیگری همچون عتیقه شناس و یا عتیقه جمع کن داشت؛ اما امروزه افرادی که آن را انتخاب می کنند، به عنوان محقق شناخته خواهند شد. این افراد می توانند نوع تمدن و قدمت تمدن مناطق را با توجه به اشیاء کشف شده تخمین زده و در نتیجه زندگی در زمان های گذشته را برای دیگران در مناطق مختلف بازسازی نمایند و از آنجایی که دسترسی به گذشته به هیچ عنوان ممکن نیست، لازم است در این مورد از باستان شناسان تشکر ویژه ای شود.

                                                         

                                                        جواد قانع بازدید : 32 دوشنبه 26 مهر 1400 نظرات (0)

                                                        ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی 1401 + راهنما جامع ثبت‌نام

                                                          ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی

                                                          ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی، یکی از راهبردهای وزارت آموزش و پرورش برای تحصیل دانش آموزان در دوره شیوع ویروس کرونا است. زیرا با شیوع ویروس کرونا افراد زیادی از ثبت‌نام در پیش‌دبستانی و آمادگی خودداری کردند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش با راه‌اندازی این سامانه شرایط شرکت به صورت غیرحضوری را برای نوآموزان فراهم کرده است تا بتوانند از تمام امکانات آموزش مجازی بهره‌مند شوند. معمولاً دوره پیش‌دبستانی دوره‌ای است که در آن نوآموزان برای ورود به مدرسه آماده می‌شوند. لذا آن‌ها باید این دوره را نیز مانند سایر مقاطع بگذرانند. آمادگی قبل از ثبت‌نام در کلاس اول ابتدایی بسیار مهم است تا نوآموزان با شرایط جدید مدرسه و درس مطابقت داده شوند.

                                                          والدینی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مانع ثبت‌نام فرزندان خود در مراکز پیش‌دبستانی شده‌اند می‌توانند از این پس به صورت مجازی و کاملاً رایگان نوآموزان خود را ثبت‌نام کنند. این طرح برای اولین بار در سال‌های گذشته اجرا شد و انتظار می‌رود در سال جاری نیز دوره ثبت‌نام آمادگی مجازی نیز اجرا شود تا از تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی جلوگیری کنند. لذا اگر شما کودک پیش‌دبستانی دارید می‌توانید برای ثبت‌نام مجازی آن‌ها اقدام کنید.

                                                           

                                                           

                                                          جهت دریافت مشاوره در مورد ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی، راهنما جامع ثبت‌نام آمادگی مجازی، ثبت‌نام آمادگی مجازی، ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی شاد، ثبت‌نام دوره آمادگی مجازی رایگان، برای ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی به کجا مراجعه کنیم، ثبت‌نام دوره آمادگی مجازی پادا، پایگاه ثبت‌نام دوره آمادگی مجازی، چگونگی ثبت‌نام دوره آمادگی مجازی، چگونه پیش‌دبستانی مجازی ثبت‌نام کنیم و مراحل ثبت‌نام در دوره آمادگی با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

                                                          9099072952 – تماس از سراسر کشور

                                                          9099072952 – تماس از استان تهران

                                                          تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

                                                           

                                                           

                                                          ثبت‌نام آمادگی مجازی

                                                          ثبت‌نام آمادگی مجازی

                                                          تاریخ ثبت‌نام آمادگی مجازی 1401

                                                          معمولاً دوره پیش‌دبستانی و آمادگی از حساسیت بالایی برخوردار است و نوآموزان آموزش‌های مفیدی را برای شروع مقاطع ابتدایی در آن می‌بینند. زمان شروع ثبت‌نام حضوری دوره پیش‌دبستانی برای سال تحصیلی 1401 از یک خرداد شروع می‌شود. ولی زمان ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی در سال‌های گذشته از اواسط مهر ماه آغاز می‌شد. به همین دلیل انتظار می‌رود در سال 1401 نیز دوره ثبت‌نام آمادگی مجازی در همین محدوده زمانی شروع شود. ولی شما برای دریافت تاریخ دقیق ثبت‌نام آمادگی مجازی 1401 می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک‌ بگیرید.

                                                          جواد قانع بازدید : 17 سه شنبه 20 مهر 1400 نظرات (0)

                                                          ثبت نام پیش دبستانی 1401 | سامانه پادا پیش دبستانی

                                                            متن اطلاعیه ثبت نام پیش دبستانی

                                                            ثبت نام پیش دبستانی آغاز شده است. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه ثبت نام پیش دبستانی در سال جدید بپردازیم. اگر در رابطه با زمان ثبت نام پیش دبستانی و یا فرم ثبت نام پیش دبستانی آموزش و پرورش سوال دارید در ادامه همراه ما باشید. ما علاوه بر همه این موارد، متن اطلاعیه ثبت نام پیش دبستانی را نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد.

                                                             

                                                             

                                                            برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمان ثبت نام  در دوره پیش دبستانی  از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

                                                            9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

                                                            تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

                                                             

                                                             

                                                            فهرست محتوا [نمایش]

                                                            نحوه ثبت نام پیش دبستانی

                                                            با توجه به شرایط کرونا و الکترونیکی شدن بیشتر مراحل مربوط به آموزش دانش آموزان، ثبت نام این دوره نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود. در ابتدا برای ورود به این دوره، لازم است به سامانه پادا در آدرس، pada.medu.ir مراجعه کنید. در این سامانه امکانات متعددی وجود دارد که یکی از آن ها مربوط به ورود به دوره پیش از دبستان می شود. با کلیک روی گزینه مربوط به ثبت نام در این آدرس، صفحه ای جدید باز خواهد شد که اطلاعاتی همچون کد ملی، اطلاعات هویتی و غیره را برای پر کردن فرم ثبت نام پیش دبستانی آموزش و پرورش می خواهد. زمان ثبت نام پیش دبستانی نیز همیشه اعلام می شود، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه و دررابطه با نحوه پر کردن فرم داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

                                                             

                                                             

                                                            ثبت نام پیش دبستانی

                                                             

                                                             

                                                            آیا ثبت نام پیش دبستانی اجباری است؟

                                                            برخی در رابطه با اجباری یا اختیاری بودن این دوره سوال می پرسند که در این باره باید به شما بگوییم، اختیاری است. تمامی پدر و مادرها می توانند یک یا دو سال قبل از ورود به دوره ابتدایی، با مراجعه به واحدهای آموزشی، فرایند ثبت را انجام داده و فرزند خود را جهت ادامه تحصیل معرفی کنند.

                                                            البته توجه داشته باشید اگرچه این دوره اجباری نیست، ما افرادی که در این دوره شرکت می کنند می توانند دوران ابتدایی را با آمادگی بسیار بیشتری آغاز کرده و رشد بهتری در محیط آموزشی داشته باشند.

                                                             

                                                             

                                                            برای اطلاعات بیشتر از سوالات سنجش اول ابتدایی کلیک کنید.

                                                             

                                                             

                                                            زمان ثبت نام پیش دبستانی

                                                            زمان ثبتنام پیش دبستانی عموماً از اوایل خرداد ماه شروع خواهد شد. به همین دلیل لازم است والدین محترم نسبت به این موضوع توجه داشته باشند؛ زیرا پس از گذشت زمان معرفی شده، از دانش آموزان ثبت نامی به عمل نخواهد آمد.

                                                             

                                                             

                                                            برای اطلاع از نحوه سفارش کتاب دبستانی  کلیک کنید.

                                                             

                                                             

                                                             متن اطلاعیه ثبت نام پیش دبستانی چیست؟

                                                            طبق متن اطلاعیه ثبت نام پیش دبستانی سن ورود به این دوره، از 3 تا 6 سال است. با این حساب تمامی کودکانی که از نیمه دوم سال 94 به بعد متولد شده اند، می توانند در هزار و چهارصد وارد این دوره شوند.

                                                            مورد بعدی که در متن اطلاعیه ثبت نام پیش دبستانی بدان اشاره شده است، مربوط به ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری می شود. بدین صورت که از تمامی مجریات اجرا کننده این دوره خواسته شده است که علاوه بر دوره های حضوری، دوره های غیرحضوری را نیز ارائه دهند تا تمامی کودکان از امکانات یکسانی برخوردار باشند.

                                                            جواد قانع بازدید : 22 سه شنبه 20 مهر 1400 نظرات (0)

                                                            بهترین رشته های مهندسی برای اپلای 2022 + 10 رشته تضمینی

                                                              بهترین رشته های مهندسی برای اپلای

                                                              بهترین رشته های مهندسی برای اپلای، دانشجویان بسیاری هر ساله تحصیل در خارج را انتخاب می کنند، تحصیل در خارج از کشور موضوعی است که باید جدی گرفته شود و تصمیمات پیرامون آن باید با دقت گرفته شود. تحصیل در خارج از کشور مزایای بسیاری دارد اما هنگامی که برای تحصیل در خارج از کشور تصمیم می گیرید نه تنها در مورد تحصیلات تصمیم گیری می کنید، بلکه برنامه های شما بعد از تحصیل نیز به آن بستگی دارد. در این مطلب سعی داریم تا بهترین رشته‌های مهندسی برای اپلای که دارای آینده بسیار درخشانی در کشورهای خارجی هستند و همچنین از پرتقاضا‌ترین رشته‌ها به حساب می آیند را به شما معرفی کنیم تا بدانید که کدام یک از آن‌ها بازار کار و آینده کلی بهتری دارند. با ایران تحصیل همراه باشید.

                                                               

                                                              برای اطلاع از بهترین رشته های مهندسی برای اپلای 2022 + 10 رشته تضمینی با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

                                                              9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

                                                              تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

                                                               

                                                              اکثر اوقات تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در دنیا یعنی رشته های مالی، پزشکی و حقوق تضمین کننده برگشت بودجه تحصیلی و کسب درآمد بالا برای دانشجو می باشد اما در این میان برخی از افراد دوست دارند تا در رشته تحصیلی و زمینه کاری آینده خود با مسائل تجربی و پروژه های پیچیده روبرو شوند و رویاهای بزرگ خود را از این طریق تحقق ببخشند. این دسته از افراد باید به فکر تحصیل در رشته های مهندسی در خارج از کشور باشند.

                                                              رشته های مختلف مهندسی در دنیا از آمار بالای ROI  یا همان برگشت سرمایه تحصیلی در کوتاه مدت برخوردار بوده و دارای بازار کار بین المللی بسیار خوبی هستند. بهتر است قید تحصیل آنلاین و غیرحضوری را به منظور تحصیل در انواع رشته های مهندسی در خارج از کشور را بزنید، چرا که به طور کلی مهندسی یک کار تجربه محور بوده و یادگیری مفاهیم اولیه براساس مدل های مجازی و شبیه سازی شده کار سختی خواهد بود.

                                                               

                                                              جواد قانع بازدید : 19 سه شنبه 20 مهر 1400 نظرات (0)

                                                              شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی 1401

                                                              تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی

                                                              تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی بر اساس شرایط و آیین‌نامه خاصی انجام می‌گیرد که هر ساله بروز رسانی‌های جدیدی در آن صورت می‌گیرد. آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی را وزارت بهداشت و درمان کشور مشخص می‌کند که شما باید بر اساس آن‌ها کار خود را به پیش ببرید. معمولا معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی را دانشجویانی انجام می‌دهند که قصد دارند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر منتقل یا تغییر رشته دهند. بنابراین آگاهی آن‌ها در مورد شرایط آن می‌تواند بسیار مفید باشد. به طوری که علاوه بر تسریع عمل خود از کلیه مزایا و تطبیق دروس دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند شوند. بنابراین بهتر است هر چه سریع‌تر در مورد آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت 1401 اطلاعات جدیدی را به دست بیاورند.

                                                               

                                                              جهت دریافت مشاوره در مورد تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی، معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی، آیین‌نامه تطبیق واحد وزارت بهداشت، شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی، مدارک لازم جهت معادل‌سازی دروس، تطبیق و معادل‌سازی دروس، هزینه معادل‌سازی دروس، تطبیق واحدهای درسی مقاطع مختلف، تطبیق واحد دانشگاه آزاد، تطبیق واحدهای درسی برای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور، حداقل نمره معادل‌سازی دروس علوم پزشکی، معادل‌سازی دروس کارشناسی علوم پزشکی، مراحل تطبیق سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی و راهنما جامع در مورد تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی

                                                              با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

                                                              9099072952 – تماس از سراسر کشور

                                                              9099072952 – تماس از استان تهران

                                                              تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

                                                               

                                                              فهرست محتوا [نمایش]

                                                              منظور از تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی چیست

                                                              معمولاً دانشجویانی هستند که قبلا در رشته‌های مختلفی مشغول به تحصیل بودند. ولی در حال حاضر قصد دارند در رشته یا دانشگاه پزشکی مشغول به تحصیل شوند. آن‌ها برای ادامه تحصیل خود باید بر اساس تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند تا بتوانند تمام درس‌هایی که پاس کردند را معادل‌سازی کنند. زیرا معمولاً برخی از دروس عمومی و پایه رشته‌های پزشکی با هم یکسان هستند و خواندن دوباره آن‌ها منطقی نیست. لذا معادل‌سازی، باعث می‌شود که دروس گذرانده شده را دوباره در دانشگاه جدید نخوانید.

                                                               

                                                               

                                                              معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی

                                                              معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی

                                                               

                                                              از آنجا که دانشجویان نمی‌دانند کدام یک از دروس در دانشگاه یا رشته جدید معادل‌سازی خواهند شد. لذا لازم است تمام ریزنمرات دروس گذرانده شده خود را در دانشگاه مبدا تایید و آن را به دانشگاه مقصد ارائه دهند. معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی برای خود شرایط و قوانینی دارد که آگاهی در مورد آن‌ها می‌تواند تطبیق سازی دروس را راحت‌تر کند.

                                                              دانشجویانی می‌توانند دروس خود را معادل‌سازی کنند که در رشته خود انصراف داده‌اند یا در رشته دیگری در همان مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل هستند. هم‌چنین دانشجویانی که در همان دانشگاه رشته خود تغییر دادند می‌توانند از معادل‌سازی دروس استفاده کنند. البته کسانی که مدرک کاردانی دارند و حالا می‌خواهند در رشته‌های کارشناسی پیوسته شرکت کنند می‌توانند دروس گذرانده شده خود در کاردانی را با دروس کارشناسی پیوسته تطبیق سازی دهند. همچنین اگر قصد داشته باشید از دانشگاه‌های خارجی به دانشگاه‌های داخلی کشور منتقل یا مهمان شوید، به معادل‌سازی دروس دانشگاه علوم پزشکی نیاز دارید.

                                                              تعداد صفحات : 2

                                                              اطلاعات کاربری
                                                            • فراموشی رمز عبور؟
                                                            • آرشیو
                                                              آمار سایت
                                                            • کل مطالب : 55
                                                            • کل نظرات : 0
                                                            • افراد آنلاین : 1
                                                            • تعداد اعضا : 0
                                                            • آی پی امروز : 10
                                                            • آی پی دیروز : 2
                                                            • بازدید امروز : 32
                                                            • باردید دیروز : 3
                                                            • گوگل امروز : 0
                                                            • گوگل دیروز : 0
                                                            • بازدید هفته : 32
                                                            • بازدید ماه : 55
                                                            • بازدید سال : 189
                                                            • بازدید کلی : 3,658